ژاپنی‌ها از برف هم برق تولید کردند

گروهی از محققان ژاپنی‌ موفق شدند با ابداع روشی جالب از برف برق تولید کنند که این اتفاق می‌تواند مقدمه‌ای برای انقلابی بزرگ در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان باشد.

ژاپنی‌ها از برف هم برق تولید کردند

به کزارش مملکت آنلاین، محققان شهر آئوموری ژاپن برای رفع کمبودهای احتمالی در زمینه انرژی، با ابداع روشی نوین، اقدام به تولید برق از برف کرده‌اند. آئوموری به‌ لطف بارش سالانه ۷ تا ۸ متری، یکی از پربرف‌ترین مناطق روی زمین محسوب می‌شود.

ژاپنی‌ها تاکنون برای رهایی از حجم گسترده برف، آن‌ها را جمع‌آوری و سپس به دریا منتقل می‌کردند که این امر مستلزم زمان، منابع و هزینه بسیار زیاد برای این کشور بود.

اکنون گروهی از محققان یک استارتاپ در زمینه فناوری اطلاعات به‌ نام فورته در همکاری با دانشگاه ارتباطات الکترونی توکیو، به راه‌حل جالبی برای مشکل انباشت برف رسیده‌اند.

به‌ گزارش ژاپن تایمز، این ایده، پیشتر در استخر یک ساختمان متروکه اجرا شده که با موفقیت همراه بوده است.

برخلاف سایر روش‌های تولید انرژی تجدیدپذیر، تولید برق از برف، چالش‌های بزرگی را بع همراه دارد. برای مقیاس‌پذیر کردن این فرآیند، امکانات ذخیره‌سازی حجم بزرگی از برف و اطمینان از تامین مداوم هوای گرم در مناطق برفی نیاز است که می‌تواند برای شرکت‌های اداره‌کننده نیروگاه‌های انرژی برفی، دردسرساز شود.

در صورت موفقیت این روش پاک، در مناطق سردسیر جهان، انقلابی جدید در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر رخ خواهد داد و کشورهایی که چنین آب و هوایی دارند می‌توانند از این فناوری نهایت بهره را ببرند.

از نظر محققان این پروژه، تولید برق از برف به می‌تواند بازدهی مشابهی با نیروگاه انرژی خورشیدی داشته باشد و احتمالا روشی بسیار مقرون به‌صرفه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: العین

ارسال نظر