سامسونگ کوچکترین تلویزیون Micro LED را معرفی کرد

شرکت سامسونگ در نمایشگاه الکترونیک مصرفی ۲۰۲۳ از کوچکترین تلویزیون جهان در مدل‌های Quantum Dot OLED، Neo QLED و MicroLED رونمایی کرد.

سامسونگ کوچکترین تلویزیون Micro LED را معرفی کرد

به گزارش مملکت آنلاین،  سامسونگ بالاخره چهار سال پس از معرفی تلویزیون The Wall، فناوری MicroLED خود را به جریان اصلی بازار می‌آورد. این شرکت در CES 2023 از تلویزیون‌هایی در دامنه ۵۰ تا ۱۴۰ اینچی رونمایی کرده است که پنل MicroLED دارند. این شرکت همچنین از به‌روزرسانی تلویزیون‌های Neo QLED خود خبر داده است.

سامسونگ می‌گوید مدل‌های جدید تلویزیون‌های MicroLED این شرکت که در اندازه‌های ۵۰، ۶۳، ۷۶، ۸۹، ۱۰۱، ۱۱۴ و ۱۴۰ اینچی عرضه می‌شوند، ارزان‌ترین محصولاتی هستند که از این فناوری استفاده می‌کنند. این شرکت مدعی است که سری MicroLED در سال ۲۰۲۳ استاندارد کیفیت تصویر در بازار را تغییر خواهد داد.

پیش‌تر تلویزیون‌های «میکرو LED» از سوی این کمپانی عرضه شده بود که به دلیل مشکل تنظیمات و قیمت بالا که خرید آن فقط برای افراد ثروتمند مقدور بود، با استقبال زیادی روبرو نشد.

میکرو LED با فناوری تابشی که روندی شبیه به نمایشگرهای OLED یا Organic Light Emitting Diode دارد و هر یک از پیکسل‌ها به‌صورت مجزا و منحصربه‌فرد روشن می‌شوند و پیکسل‌ها در فناوری‌های مذکور، به نور پس‌زمینه نیازی ندارند تولید می‌شود.

در نسل جدید این تلویزیون میکرو، شرکت سامسونگ مشکلی را که در مورد نسل قبلی خود وجود داشت حل کرده و به اندازه مدل قبلی خود گران نخواهد بود.

این تلویزیون جدید کوچک‌ترین مدل از نمایشگر‌های موجود در بازار است که قیمت آن نیز تعدیل شده و به قیمتی ارزان‌تر از سابق قابل خرید می‌باشد‌.

مدل‌های جدید سری MICRO LED 2023 دارای اندازه‌های بین ۵۰ تا ۱۴۰ اینچ بوده و با توجه به طراحی ماژولار آن، می‌توان این تلویزیون را کاملاً سفارشی کرد تا با تنظیمات دلخواه مشتری مطابقت داشته باشد.

این محصولات با نسخه جدید سیستم‌عامل Tizen از راه می‌رسند. این نسخه شامل قابلیت‌های تازه‌ای مثل Chat Together ،ConnecTime و 3D Map View است. این دستگاه‌ها همچنین از گیمینگ هاب جدید سامسونگ پشتیبانی می‌کنند تا کاربر بتواند از طریق فضای ابری به سرویس‌هایی مثل ایکس باکس کلاود، جی‌فورس Now و Utomik دسترسی داشته باشد.

نسخه ۱۱۰ اینچی این تلویزیون‌ها ۱۵۶ هزار دلار قیمت داشته و می‌توان حدس زد که قیمت نسخه جدید ۷۶ اینچی حداقل چند ده هزار دلار خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: العین

ارسال نظر