دریافت تاییدیه کاهش کربن برای تلویزیون‌های سری ۲۰۲۲ سامسونگ

تلویزیون‌های سری۲۰۲۲ سامسونگ در ادامه‌ تلاش‌های این شرکت برای ارائه محصولات پایدار و سازگار با محیط زیست، موفق شدند تاییدیه کاهش کربن را از موسسه Carbon Trust دریافت کنند.

دریافت تاییدیه کاهش کربن برای تلویزیون‌های سری ۲۰۲۲ سامسونگ

به گزارش مملکت آنلاین، سامسونگ که از سال۲۰۰۶ میلادی تاکنون به مدت ۱۶سال متوالی رتبه نخست بازار جهانی تلویزیون را در اختیار دارد، به تازگی سری جدید تلویزیون‌های خود را با قابلیت‌هایی همچون افزایش کیفیت صدا و تصویر، گزینه‌های متنوع‌تر ابعاد تلویزیون، لوازم جانبی شخصی‌سازی شده و… معرفی کرد.

تلویزیون‌های سری Neo QLED ۲۰۲۲ پس از ارزیابی‌ها و بررسی‌های Carbon Trust تاییدیه کاهش کربن (CO۲) را کسب کردند. Carbon Trust مجموعه‌ای مستقل و تخصصی است که به سازمان‌ها برای کاهش کربن مشاوره‌ می‌دهد تا از محصولات آینده کربن‌زدایی شود. Carbon Trust همچنین تاییدیه‌ها و گواهی‌های زیست‌محیطی به سازمان‌ها و شرکت‌های دخیل در زنجیره تامین محصولات اعطا می‌کند. تاییدیه کاهش CO۲ این مجموعه، میزان ردپای کربن در یک محصول را نشان می‌دهد. برای این تاییدیه، میزان تولید شده گازهای گلخانه‌ای(GHG) در کل چرخه عمر یک محصول طبق استانداردهای جهانی اندازه‌گیری و ارزیابی می‌شود.

امسال، ۱۱مدل از سری تلویزیون‌های ۲۰۲۲ سامسونگ با وزن کمتر و کاهش مصرف برق نسبت به نسل‌های قبلی طراحی و عرضه شدند. این مدل‌ها شامل سه مدل Neo QLED ۸K، سه مدل Neo QLED ۴K، دومدل QLED، دومدل تلویزیون‌های Lifestyle و یک مدل از تلویزیون‌های سری Crystal UHD سامسونگ می‌شود.

سامسونگ سالیان زیادی است که علاوه بر ساخت و ارائه محصولات نوآورانه، به اجرا و پیاده‌سازی فناوری‌های زیست محیطی در تمامی محصولات خود اهتمام دارد. این سیاست‌ها به عنوان بخشی از چشم‌انداز سامسونگ که «با هم برای فردا» نام دارد، گسترش پیدا کرده است. جی‌اچ هان، مدیر بخش لوازم خانگی سامسونگ در سخنرانی خود در نمایشگاهCES ۲۰۲۲ برای اولین‌بار بخشی از این رویکرد جدید سامسونگ را تشریح کرد که به تلاش‌های این شرکت به عنوان بخشی از جامعه جهانی برای حفظ سیاره زمین و توسعه پایدار اختصاص دارد.

به عنوان بخشی از این برنامه و چشم‌انداز قرار است تا در سال جدید میزان استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در نمایشگرهای سامسونگ حدود ۳۰ برابر افزایش یابد. سامسونگ برنامه‌های متنوعی را برای گسترش استفاده از مواد بازیافتی در تمامی محصولات موبایل و لوازم خانگی خود تا سال۲۰۲۵ طراحی کرده که بخش‌هایی از آن تاکنون معرفی شده است.

علاوه بر این سامسونگ راهکارهای متنوع و پایداری را برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی محصولات در طی چرخه عمر آنها پیش‌بینی و طراحی کرده است. براین اساس «بسته‌بندی اکوی» تلویزیون‌های سامسونگ در سری۲۰۲۲ با ۹۰درصد جوهر کمتر و حذف بست‌های فلزی در زمان تولید، ساخته شد.

این بسته‌بندی‌ها به خریداران امکان میدهد تا آن را به وسیله‌ای کاربردی تبدیل کنند و از آن در خانه خود بهره ببرند. سامسونگ همچنین تمامی مدل‌های۲۰۲۲ تلویزیون خود را به کنترل‌ از راه دور SolarCell مجهز کرد. این کنترل‌ها به کمک پنل خورشیدی و بدون نیاز به باتری کار میکند.

مجموع اقدامات و راهکارهای زیست محیطی سامسونگ در بخش مانیتورهای این شرکت هم اجرا شده است. مانیتورهای با وضوح بالای سریS۸ از رزین بازیافتی که از پلاستیک‌های مناطق ساحلی اقیانوس بازیافت شده استفاده میکنند تا میزان زباله‌های خطرناک دریایی کاهش یابد.

سئوکو یانگ، مدیر تیم تحقیق و توسعه بخش نمایشگرهای سامسونگ می‌گوید: «سامسونگ به عنوان شرکتی که ۱۶سال متوالی رهبری این بازار را در اختیار دارد، علاوه بر پیشرفت‌های فناوری بر روی موضوعاتی مانند ارتقا زندگی انسان‌ها و حفظ محیط زیست متمرکز است. در این راه نیز سامسونگ به منظور رسیدن به چشم‌انداز «سبز» خود به اجرا و پیاده‌سازی راهکارهای نوآورانه و سازگار با محیط زیست ادامه میدهد».

انتهای پیام/

ارسال نظر