کاخ سفید: فعلا وقت آتش بس در غزه نیست

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید امروز سه شنبه گفت که دولت آمریکا معتقد است که هنوز زمان آتش بس کامل و دائمی در نوار غزه فرا نرسیده است.

کاخ سفید: فعلا وقت آتش بس در غزه نیست

به گزارش مملکت آنلاین، جان کربی در یک نشست خبری گفت: ما هنوز هم باور نداریم که زمان مناسبی برای یک آتش‌بس جامع و دائمی است، یعنی آتش‌بسی که حماس را در نوار غزه به قدرت برساند و تسکین دهد. مسئولیت آزادی اسرا بر عهده آنهاست.»

کربی تاکید کرد که ایالات متحده به انجام «مذاکرات حساس» با هدف دستیابی به توافقات در مورد آزادی زندانیان باقی مانده ادامه می‌دهد. این مقام گفت: «اگر موفق شویم، می‌توانیم سطح خشونت را برای مدت طولانی، بیش از یک هفته، و در آینده تا شش هفته کاهش دهیم».

در همین خصوص، ایالات متحده بار دیگر پیش نویس قطعنامه الجزایر را در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری به دلایل بشردوستانه در نوار غزه بود وتو کرد.

شایان ذکر است که ایالات متحده بیش از یک بار قطعنامه‌هایی را در شورای امنیت سازمان ملل که اجرای طرح‌های نظامی اسرائیل در نوار غزه را متوقف می‌کند، وتو کرده است. وتوی امروز سومین باری بود که ایالات متحده پیش نویس قطعنامه ضد اسرائیلی را از زمان آغاز جنگ در اکتبر ۲۰۲۳ مسدود کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر