دستگیری چند گردشگر خارجی در کشور / دلیل: عکاسی از ناآرامی‌ها از روی کنجکاوی!

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران از دستگیری چند گردشگر خارجی در کشور به دلیل عکاسی از ناآرامی‌ها از روی کنجکاوی خبرداد.

دستگیری چند گردشگر خارجی در کشور / دلیل: عکاسی از ناآرامی‌ها از روی کنجکاوی!

به گزارش مملکت آنلاین، محسن حاجی‌سعید رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران گفت: باید به کسانی که مسؤول تامین امنیت در کشور هستند گفته شود امنیت گردشگر و بازتاب بین‌الملی آن مهم است. متأسفانه شاهد بودیم برخی از گردشگران خارجی که تنها از روی کنجکاوی از حوادث اخیر کشور عکاسی کرده‌اند، دستگیر شدند. لزوماً همه گردشگرانی که در جای نادرست دیده می‌شوند جاسوس نیستند. این موضوع به یک مطالبه حیاتی برای گردشگری تبدیل شده است. نمایندگان مجلس کمک کنند موجی که در ماه‌های اخیر علیه ایران در دیگر کشورها ایجاد شده است، تغییر کند.

همچنین او به کمبود اعتبارات و بودجه تبلیغات گردشگری و بی‌توجهی نسبت به آن اشاره کرد و افزود: در نه ماه گذشته طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری در دنیا ۶۰ درصد احیا شده است، ولی در ایران فکر نمی‌کنم بیشتر از ۱۵ درصد احیا اتفاق افتاده باشد، چرا نتوانستیم در این زمینه موفق شویم؟ نمایندگان مجلس می‌توانند این گره کور را باز کنند. گره‌های گردشگری کلان هست. بودجه خیلی از شرکت‌های تبلیغاتی دنیا با بودجه تبلیغات گردشگری کشور ایران رقابت می‌کند، چون ما هنوز متوجه نشده‌ایم گردشگری ایران به تبلیغات گسترده نیاز دارد.

او همچنین درباره موج جدید مهاجرت در جامعه راهنمایان گردشگری هشدار داد و بیان کرد: دوام شغل راهنمای گردشگری ارتباط مستقیمی با گردشگر خارجی دارد. اگر توجه ویژه‌ای نشود دوباره با موج مهاجرت مواجه می‌شویم، بویژه آن‌که گردشگری بعد از همه‌گیری کرونا، به صفر نزدیک شد.

حاجی‌سعید در ادامه به فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: فقط در صنعت گردشگری به ورود دو هزار خودرو نیاز داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر