سازمان نوسازی مدارس: فعلا گزارشی از خسارت مدارس در سیل‌ نداشته‌ایم/ آمادگی برای اسکان سیل‌زدگان

مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تشریح آخرین وضعیت مدارس در مناطق سیل‌زده گفت: تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر خسارات احتمالی به فضاهای آموزشی دریافت نشده است.

سازمان نوسازی مدارس: فعلا گزارشی از خسارت مدارس در سیل‌ نداشته‌ایم/ آمادگی برای اسکان سیل‌زدگان

به گزارش مملکت آنلاین، میثم حاجی‌پور در این‌باره اظهار کرد: همانطور که گفته شد تاکنون گزارشی در این زمینه دریافت نشده، ولی تیم‌های ارزیابی خسارات احتمالی نوسازی مدارس در استان‌ها فعال هستند و امروز نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

وی در توضیحات بیشتری اضافه کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در سطح کشور، آب‌گرفتی و سیلاب در برخی نقاط، تیم‌های ارزیابی خسارات احتمالی نوسازی مدارس در استان‌ها فعال شده‌اند و مطابق اعلام ادارات آموزش و پرورش، بررسی اولیه این موضوع را انجام می‌دهند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: با توجه به اینکه فضاهای آموزشی در اختیار ادارات آموزش و پرورش هستند، پس از اعلام خسارت احتمالی ناشی از سیل، مهندسان ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ها برای بررسی و ارزیابی اولیه خسارات در محل مورد نظر حاضر و گزارش خود در این خصوص را تهیه می‌کنند.

حاجی‌پور با بیان اینکه پس از جمع‌بندی اطلاعات و گزارشات دریافتی، نسبت به برنامه‌ریزی برای رفع ایرادات و مشکلات احتمالی تصمیم‌گیری و با همکاری نهادهای خدمات‌رسان و امدادرسان در بحران، در کمترین زمان ممکن مدارس مورد نظر تعمیر و برای حضور دانش‌آموزان آماده می‌شود گفت: با توجه به تداوم بارش‌ها، همکارانمان در استان‌ها مشغول بررسی اولیه خسارات احتمالی به مدارس هستند که پس از تکمیل گزارش ابتدایی، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی درباره استفاده از مدارس برای اسکان و یا امدادرسانی به مردم در این مناطق اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد و فضاهای ورزشی و آموزشی همواره در حوادث غیرمترقبه برای حضور در اختیار مردم قرار می‌گیرند؛ مدارس همواره محلی امن جهت حضور مردم و تیم‌های امدادی بوده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر