وزیر اقتصاد: توسعه اقتصادی جز با توانمندسازی منطقه‌ای و سپردن اختیارات در مناطق میسر نمی‌شود

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه مساله تفویض اختیارات در سطح استان‌ها جزو مسائل مزمنی است که دهه‌ها وجود دارد، گفت: این مساله جزو اصول لاینفک توسعه در اقتصاد ایران است. راهی برای توسعه اقتصادی جز با توانمندسازی منطقه‌ای و سپردن اختیارات در مناطق وجود ندارد.

وزیر اقتصاد: توسعه اقتصادی جز با توانمندسازی منطقه‌ای و سپردن اختیارات در مناطق میسر نمی‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، سید احسان خاندوزی امروز ۱۹ اسفندماه در نود و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ممکن است در پایان سال پیشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، ارزیابی از مانع زدایی‌ها چندان مطلوب نباشد زیرا در این سال تقویم سیاسی کشور تغییر کرد. بنابراین تمرکز بر مانع زدایی و پشتیبانی‌ها را از دست دادیم.

وی افزود: در همین ماه‌های کوتاه شروع فعالیت دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی کلید خورده و امید است ثمرات آن به زودی نمایان شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص موضوع تسهیل مجوزهای کسب و کار تصریح کرد: در این  زمینه تلاش بسیاری انجام شد و با وجود مقاومت‌ها در برابر الکترونیکی شدن مجوزها این مساله رقم خورده و در اسفند ماه این ثمرات مشاهده شد. در سال آینده نتیجه تلاش‌هایی که در این ماه‌های اخیر شروع شده و همچنین در زمینه قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز نمایان می‌شود. امید است در فضای تولید در سال آینده دستاوردهای بهتری را شاهد باشیم و این‌ مساله تحقق یابد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه مساله تفویض اختیارات در سطح استان‌ها جزو مسائل مزمنی است که دهه‌ها وجود داشته است، گفت: این مساله جزو اصول لاینفک توسعه در اقتصاد ایران است. راهی برای توسعه اقتصادی به جز توانمندسازی منطقه ای و سپردن اختیارات در مناطق  وجود ندارد. وزارت اقتصاد و دارایی این آمادگی را دارد تا بخشی از اختیارات در تهران را به ادارت کل استانی تفویض کند.

وی  بیان  کرد: به جای اینکه ده‌ها مساله و مشکل مطرح شود باید اهتمام خود را بر این قراردهیم تا در دوره پیش رو یک مساله را در نظر گرفته و تمام دستگاه ها تلاش کنند این مساله در سطح ملی و استانی حل شود .از آنجایی که در جلسات دولت و بخش خصوصی و در اتاق بازرگانی پایش محیط کسب و کار صورت می‌گیرد تکرار صورت مساله‌ها به  صورت مکرر به حالت ملال آوری تبدیل شده است . هیچ حرف نو و نوید بخشی مطرح نمی‌شود. پاک شدن برخی از مسایل از فهرست و  بازگشت امید به بخش خصوصی باز می‍گردد. باقی ماندن و استمرار مشکلات نباید در سرنوشت اقتصادی کشور باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: وقتی تمرکز و قوای خود را بر موضوع شفافیت و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در کشور قرار دادیم معجزه تمرکز در نقطه کانونی موجب پیشرفت اهداف شد. این اتفاق از وزارتخانه های فرهنگی تا زیر بنایی و نفت و... شکل گرفت . بخش اعظمی از  حل مشکلات محصول همین تمرکز بود. اگر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تمرکز صورت گیرد مشکلات حل می‌شود.

خاندوزی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی غیر از بیان آسیب و مساله باید بار بخشی از مشکلات  را به عهده گرفته و در تقسیم کار مشارکت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر