ساده‌سازی ضمانت تسهیلات خرد برای مددجویان/ صفر شدن کارمزد تسهیلات زیر ۱۰میلیون

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد کشور از ساده‌سازی ضمانت تسهیلات خرد برای مددجویان خبر داد.

ساده‌سازی ضمانت تسهیلات خرد برای مددجویان/ صفر شدن کارمزد تسهیلات زیر ۱۰میلیون

به گزارش مملکت آنلاین، سعید زارع‌زاده در آیین افتتاح مرکز معین هوش مصنوعی و اولین مرکز نیکوکاری مجازی کشور در سمنان با تقدیر از راه‌اندازی نوآوری قومس، اولین مرکز نیکوکاری مجازی کشور و افتتاح مرکز معین ict هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در سمنان اظهار کرد: برای فقرزدایی و مبارزه با فقر در کشور باید به سمت اجرای طرح‌های نوین برویم.

وی با اشاره به اقدامات برخی کشورهای دنیا برای ریشه‌کنی فقر افزود: در کشوری مثل چین که یک و نیم میلیارد نفر جمعیت دارد تعداد فقرا به کمتر از ۹۰ میلیون رسیده که کمتر از ۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی کشور با اشاره به برنامه‌های کشور چین برای فقرزدایی ادامه داد: مطالعات ما نشان می دهد دلیل موفقیت چین در این خصوص بیش از هر چیز به دو برنامه این کشور در خصوص راه‌اندازی یک سامانه رصد و پایش دقیق از فقرا و دیگر رشد اقتصادی بالا در این کشور برمی‌گردد.

وی از هند به عنوان کشور موفق دیگر در این بخش نام برد و گفت: هند که در حال حاضر بیشترین رشد اقتصادی را در بین کشورهای دنیا دارد برای مقابله گسترده با فقر در این کشور به اجرای یک برنامه در حوزه اقتصاد دیجیتال پرداخته است همچنین اجرای برنامه‌های متعدد و بسته‌های نرم‌افزاری از دیگر اقدامات موثر هند در کاهش فقر در این کشور طی سال های اخیر بوده است.

زارع‌زاده بر لزوم توجه به برنامه های آموزشی و توانمندسازی در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: شناسایی دقیق و توانمندسازی مددجویان و توجه به تغییر رویکرد در برنامه ریزی و توجه به تغییر ذهنیت افراد از عوامل موثر در کاهش فقر است چرا که بخش عمده ای از فقر ناشی از عدم خودباوری در افراد است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد امام به اقدامات موثر صندوق ولایت امداد در سال های اخیر پرداخت و گفت: این صندوق از سال ۹۵ راه اندازی و تاکنون منشا خدمات شایانی در حوزه توانمندسازی و مقابله با فقر بوده است.

وی با اشاره به تلاش گسترده این صندوق در حوزه اعطای تسهیلات خرد و خانوادگی افزود: دسترسی به تسهیلات و ضمانت وثایق مهمترین مشکلات ما در بحث اعطای تسهیلات به مددجویان در کشور است.

وی از تسهیل در اعطای وام به خانواده مددجویان خبر داد و گفت: ما در این صندوق، ضمانت را به ساده ترین شکل آن تغییر دادیم و برای ضمانت تنها به مستمری و یارانه‌ها بسنده می‌کنیم.

زارع زاده از اعطای ۴۰۰۰ میلیارد تومان توسط این صندوق در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: کارمزد تسهیلات تا ۱۰ میلیون تومان در این صندوق به صفر درصد رسیده است.

وی از تلاش برای مردمی‌سازی کمک به مددجویان در کشور براساس منویات رهبری خبر داد و گفت: حفظ کرامت مددجویان و چابک سازی و شفاف سازی از دیگر رویکردها و راهبردها در کمیته امداد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر