همه شهرها و روستاهای ایران تا ۲ سال آینده گازدار می‌شوند

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: با رویکرد جهادی دولت سیزدهم، گازرسانی به همه شهرها و روستاهای کشور تا دو سال آینده تکمیل و پرونده گازرسانی بسته می‌شود.

همه شهرها و روستاهای ایران تا ۲ سال آینده گازدار می‌شوند

به گزارش مملکت آنلاین، مجید چگنی همزمان دهه فجر، در آیین کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به سه شهر پول، کجور و بلده و ۱۸۵ روستای حومه شهرستان‌های نور و نوشهر که با حضور مسئولان ارشد استانی و محلی و بعضی نمایندگان این استان در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۸ درصد از شهرهای کشور از گاز طبیعی بهره‌مند شدند و کار گازرسانی به حدود ۹۰ درصد از روستاهای کشور نیز تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی، با همه تلاش‌های انجام شده، تنها ۹ شهر و ۳ روستا از گاز بهره‌مند بودند و در مجموع دو هزار کیلومتر شبکه گاز شبکه گاز شهری و روستایی وجود داشت، افزود: اما هم‌اکنون بیش از ۴۰۷ هزار کیلومتر شبکه گاز شهری و روستایی  وجود دارد، ضمن آنکه یک‌ هزار و ۲۶۰ شهر و بیش از ۳۵ هزار روستای کشور نیز به شبکه گاز کشور متصل هستند و تا دو سال آینده کار گازرسانی به ۶ هزار روستای باقیمانده نیز تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به شهرها و روستاهای باقیمانده را تا دو سال آینده قابل تحقق دانست و تصریح کرد: تلاش دولت سیزدهم با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و طی چند ماه گذشته، بی‌شک این احساس در مردم ایجاد شده که در همه زمینه‌ها یک تحول در حال وقوع است؛ یکی از این نمونه‌ها بحث واکسن و فروش نفت بود که به نسبت گذشته با رشد بسیار مطلوبی روبه‌رو شده است.

چگنی همچنین با بیان اینکه رویکرد جهادی این دولت، نتایج مطلوبی در پی دارد، یادآور شد: همکاران ما با تلاش شبانه‌روزی و پای کار آوردن همه امکانات تلاش می‌کنند هر چه زودتر روستاهای باقیمانده استان مازندران را نیز از گاز طبیعی بهره‌مند کنند.

وی بیان کرد: اکنون تبادلات کنونی و قراردادهای ما در منطقه، بسیار متفاوت از گذشته است و این نشان‌دهنده آن است که هر کجا نیروی انقلابی و جهادی پای کار بیاید، بی‌شک اتفاق‌های بهتری رخ خواهد داد.

به‌دنبال احیای اقتصاد روستاها هستیم

سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران نیز در این آیین گفت: اگر به روستایی نعمتی مانند گاز می‌رود، باید اقتصاد روستا نیز به حرکت در بیاید، اگر امکانی به یک روستا با هزینه‌های سنگین می‌رود، این امکانات باید سبب تحول آن روستا شود.

وی تصریح کرد: باید امکانات بیشتری به روستاها ببریم زیرا یکی از گرفتاری‌های اصلی ما در روستاها باوجود گسترش امکانات، این است که روستاها خالی از سکنه شده؛ بنابراین روستاییان ما باید توجه داشته باشند که اگر بتوانند اقتصاد روستاها را احیا کنند، دیگر جوانان روستایی در شهرها به شغل‌های کاذب گرفتار نمی‌شوند.

گازرسانی به ۱۸۵ روستا با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان

قاسم مایلی‌رستمی، سرپرست شرکت گاز استان مازندران هم اظهار کرد: از ۳ هزار و ۶۱۳ روستای بیش از ۲۰ خانوار استان مازندران، تاکنون گازرسانی به ۲ هزار و ۳۷۰ روستا تکمیل شده است.

وی افزود: در این پروژه به‌دلیل استفاده از خط انتقال قوی در این منطقه توانستیم با نصب ۳۱ ایستگاه تقلیل فشار، ۳۳۷ کیلوتر خط تغذیه و یک‌ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط توزیع برای ۱۸۵ روستای مناطق پول، کجور، بلده و روستاهای حومه، مردمان این منطقه را از گاز بهره‌مند کنیم.

سرپرست شرکت گاز استان مازندران بیان کرد: این خط لوله نزدیک به ۴۰ هزار خانوار را زیر پوشش قرار می‌دهد و در این پروژه گاز برای مشترکان جدید طی سالیان آینده نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر