تعهد تامین ۹۰ هزار مسکن و ۵۰۰ هزار شغل طی سال آینده توسط کمیته امداد

قائم مقام کمیته امداد امام(ره) گفت: کمیته امداد امام(ره) برای سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۰ هزار مسکن و ۵۰۰ هزار شغل را متعهد شده است.

تعهد تامین ۹۰ هزار مسکن و ۵۰۰ هزار شغل طی سال آینده توسط کمیته امداد

به گزارش مملکت آنلاین، مصطفی خاکسار، امروز شنبه ۹ بهمن در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خدمت به مردم و محرومان یکی از مهمترین رموز استمرار و پایداری انقلاب است.

به گزارش ایسنا، قائم مقام کمیته امداد کشور اظهار کرد: بعد از برخورداری از نعمت دین و ولایت، مردم داری از جمله ارزش‌هایی است که بدون آن هیچ اتفاقی در این کشور رخ نمی‌داد.

خاکسار با بیان اینکه امام (ره) حتی قبل از انقلاب بر پیگیری مشکلات نیازمندان و از جمله خانواده زندانیان سیاسی آن زمان تأکید داشتند، گفت: همه اجزای نظام باید با هم در راستای رفع مشکلات مردم قدم بردارند و در اندیشه گره‌گشایی از کار اقشار جامعه باشند..

وی بیان‌ کرد: در کنار سختی‌ها و کمبودهایی که در جامعه با آن رو به رو هستیم، تذکر و یادآوری موفقیت‌های به دست آمده نیز ضرورت دارد تا در مسیر پیش رو نیز توفیقات بیشتری کسب کنیم.

قائم مقام کمیته امداد کشور اظهار کرد: اگر موفقیت‌های به دست آمده را بازخوانی کنیم آن وقت چرایی خدمت رسانی بیشتر به مردم را درک خواهیم کرد چرا که موفقیت‌ها با همراهی هموطنان و مردم به دست آمده است؛ برای سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۰ هزار مسکن و ۵۰۰ هزار شغل را متعهد شده‌ایم.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت یادآوری موفقیت‌های نظام اظهار کرد: فعالیت رسمی کمیته امداد ۲۲ روز بعد پیروزی انقلاب شروع شد و خدمات زیادی در نقاط مختلف کشور و از جمله خراسان جنوبی در چهل سال اخیر ارائه کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: خراسان‌جنوبی مردم نجیب و ولایتمدار دارد که در هر شرایطی پشت نظام را خالی نکرده‌اند و در انتخابات‌های مختلف نیز به مدیران و مسئولان انقلابی و ولایی رأی داده‌اند.

طالبی گفت: با این وجود مردم خراسان‌جنوبی دچار فقر معیشتی زیادی هستند که با یک گردش ساده در شهر و دیدن مردمانی که در سطل زباله به دنبال معیشت خود هستند، این نکته را می‌توان دید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: متأسفانه وضعیت اقتصادی و بیکاری و زیرساخت‌ها مطلوب نیست و باید در راستای بهبود اوضاع معیشتی مردم قدم برداریم چراکه مردم به دلایلی دچار مشکلات معیشتی هستند ضمن اینکه مردم صبوری داریم و یکی از آسیب‌هایی که شهر گرفتار آن شده، زباله‌گردی است.

طالبی گفت: دیدن برخی صحنه‌ها واقعا تاسف‌برانگیز است آن هم حضور زنان و کودکان در زباله‌گردی لذا تقاضا می‌شود سازمان‌ها و نهادهای حمایتی بیشتر به این منطقه توجه کنند.

وی با بیان اینکه چشم امید قشر نیازمند به کمیته امداد است ادامه داد: به وضعیت معیشتی مردم زیاد توجه نشده از طرفی در خراسان جنوبی زیرساخت‌ها ضعیف است و ضریب بالای بیکاری را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین به خاطر فقر معیشتی شاهد آسیب‌های اجتماعی هم هستیم که از بیان آنها ابا داریم لذا امید است که توجه بیشتری به این استان شود.

رضا سلم آبادی، مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: در شرایط کرونا با فرمان مقام معظم رهبری رزمایش کمک‌های مومنانه و طرح شهید سلیمانی انجام شده که مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها در آن مشخص است.

وی با تاکید بر رسیدگی به چالش اقتصادی در کشور گفت: در صورتی که این مهم مورد توجه قرار نگیرد معاندان از آن علیه نظام سوء‌استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: بیکاری، فقر، مشکلات ازدواج، درمان، جهیزیه و تحصیل از جمله موارد دخیل در نبرد اقتصادی و اجتماعی است که باید در مقابل آن چاره‌اندیشی اساسی کرد.

مدیرکل جدید کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: اگر بناست در حوزه اجتماعی اقدامی صورت گیرد باید به‌صورت خانه به خانه فعالیت حمایتی انجام شود که قطعا از عهده یک دستگاه بر نمی‌آید و باید به دنبال راهبر اجتماعی باشیم.

وی مسجدمحوری، محله‌محوری و خانواده‌محوری را از اساسی‌ترین اصول فعالیت‌های اجتماعی برشمرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در این زمینه با ایجاد مراکز نیکوکاری دستاوردهای خوبی داشته است.

سلم‌آبادی افزود: بر این اساس پرونده اجتماعی خانواده‌های گرفتار ایجاد می‌شود و طبق آن به مشکلات هر خانواده می‌توانیم رسیدگی کنیم.

وی گفت: گاهی به جای اینکه زیر آرمان‌های تعریف شده انقلاب قرار بگیریم زیر آرم‌ها رفته‌ایم و این یک آسیب جدی برای دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی است.

مدیرکل سابق کمیته امداد خراسان جنوبی تاکید کرد: قرارگاه عملیات اجتماعی نیاز است که تعریف شود و رسالت هر دستگاه در آن مشخص باشد تا بتوان به سرانجام خوبی رسید.

در این مراسم از خدمات "رضا سلم آبادی"، مدیرکل سابق کمیته امداد خراسان‌جنوبی قدردانی و "محمد عرب" به عنوان مدیر کل جدید امداد استان معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر