تورم ماهانه و سالانه آبان‌ماه، مسکن اعلام شد

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در آبان‌ماه تورم ماهانه و سالانه مسکن نسبت به ماه قبل افزایش یافته، اما تورم نقطه به نقطه کاهش یافته است.

تورم ماهانه و سالانه آبان‌ماه، مسکن اعلام شد

به گزارش مملکت آنلاین، در آبان ماه ١٤٠٢ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ١.٥ درصد بوده که در مقایسه با ماه قبل (٠.٦- درصد)، ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس این گزارش در آبان ماه ١٤٠٢ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌­های مسکونی شهر تهران به عدد ۶۸.۷ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٧٤.٥ درصد) ٥.٨ واحد درصد کاهش داشته است. بر این اساس ﺧﺮﻳﺪاران ﺑﺎﻳد برای خرید یک واحد مسکونی ﻣﺸﺨﺺ در ﺷﻬﺮ تهران نسبت به آبان سال ۱۴۰۱ به طور متوسط ۶۸.۷ درصد بیشتر پرداخت کند.

نرخ تورم سالانه آبان ماه ١٤٠٢ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران نیز به عدد ٨٦.٣ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل (٨٥.٦ درصد)، ٠.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت آپارتمان­‌های مسکونی شهر تهران به تفکیک منطقه

همچنین در آبان ماه ١٤٠٢ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به۸۰ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۷ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ۱۵۶ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۶۰۰ تومان بیشترین و منطقه ٢٠ با متوسط وزنی قیمت ۴۰ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۹۰۰ تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر