مدارس، ادارات و دانشگاه‌های چند استان کشور ۲۵ دی تعطیل شد

مدارس، ادارات و دانشگاه‌های چند استان کشور ۲۵ دی تعطیل شد.

مدارس، ادارات و دانشگاه‌های چند استان کشور ۲۵ دی تعطیل شد

به گزارش مملکت آنلاین، مدارس، ادارات و دانشگاه‌های چند استان کشور ۲۵ دی تعطیل شد.

استان آذربایجان‌غربی

بر اساس تصمیم کارگروه سوخت استان، به سبب برودت هوا و مدیریت بهینه مصرف گاز تمامی مدارس استان فردا یکشنبه ۲۵ دی به صورت مجازی و غیر حضوری می باشد.

همچنین امتحانات داخلی و هماهنگ استانی لغو و تنها امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه تعیین شده برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌غربی تمامی دستگاههای اجرایی استان به استثناء مراکز امدادی، خدمات رسان و بهداشت و درمان فردا یکشنبه ۲۵ دی دو ساعت زودتر از وقت قانونی تعطیل خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی هم گفت: در راستای اجرای مصوبه کارگروه سوخت استان و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ادارات آذربایجان غربی فردا یکشنبه دو ساعت زودتر از وقت قانونی تعطیل می شود.

جعفر ذوالفقاری تصریح کرد: براساس این بخشنامه فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی، واحدهای تابعه، بانکها و مراکز آموزشی به استثناء مراکز امدادی و خدمات رسان و بهداشت درمان در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه به مدت دو ساعت زودتر از موعد قانون تعطیل می شود.

وی در ادامه خواستار نظارت کامل بر روند کاهش مصرف انرژی و سیستم های گرمایشی توسط مدیران دستگاه های اجرایی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: می طلبد شرکت گاز استان جهت اعمال نظارت و اعزام گروه های بازرسی از روند اجرای این بخشنامه اهتمام جدی داشته باشد.

استان خراسان شمالی

دورکاری ادارات با دستور استاندار خراسان شمالی تا ۳۰ دی ماه سال جاری تمدید شد.

استاندار خراسان شمالی در کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران استان گفت: با توجه به افت شدید دما و مصوبه کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی، بخش اداری تمام ادارات، سازمان‌ها، بانک ها، بیمه ها، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی (به جز بخش های خدمات رسان) تا ۲۹ دی ماه سال جاری دور کار می شود.

 به گفته محمدرضا حسین نژاد، مراکز امدادی، عملیاتی، خدمات رسان، بهداشتی و درمانی از اجرای این طرح مستثنی هستند.

فعالیت های آموزشی و پرورشی تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی است و صرفا حوزه های آزمون نهایی و سراسری مدارس آموزش و پرورش به قوت خود باقی است؛ امتحانات دانشگاه ها نیز به هفته اول بهمن ماه موکول می‌شود.

به گفته استاندار، در راستای عدم ایجاد اختلال در ارائه خدمات بانکی و شهرداری به مردم، واحدهای کشیک در این ۲ روز فعال خواهد بود.

وی از مردم خواست تا با رعایت مصرف گاز و صرفه جویی، سبب پیشگیری از افت فشار یا قطع گاز شوند.

استان آذربایجان‌شرقی

استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای نحوه فعالیت ادارات، بانک‌ها و مراکز آموزشی استان را در روز یکشنبه ۲۵ دی اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه، ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان در روز یکشنبه از ساعت ۹ الی ۱۳ خواهد بود.

همچنین شروع کار شعب بانک‌ها از ساعت ۹ صبح و پایان کار آنها طبق روال روزهای عادی خواهد بود.

فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به‌صورت غیرحضوری بوده، اما امتحانات داخلی و نهایی آنها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

استان همدان

دبیر کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان همدان از تعطیلی تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز دانشگاهی و مقاطع تحصیلی استان در روز یکشنبه خبر داد.

محمدصادق محبی نظر اظهار کرد: براساس مصوبه کمیته تخصصی کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی  و با توجه به برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی، فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز دانشگاهی(آموزشی و اداری) و تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش استان و سازمان ها و نهادها، شرکت‌ها و مؤسسات به استثنای مراکز امدادی و خدماتی، بهداشتی و درمانی و بانک ها در روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه به صورت دورکار خواهد بود.

وی با بیان اینکه امتحانات هماهنگ سراسری پایه دوازدهم آموزش و پرورش در زمان خود برقرار خواهد بود، تصریح کرد: تمامی مراکز آموزشی آموزش ها به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی درباره تعطیلی تعدادی از جایگاه های عرضه CNG همدان، یادآور شد: با توجه به بارش برف و افزایش برودت هوا و ورود جبهه هوای بسیار سرد در استان و ماندگاری سرما در استان، در راستای مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از افت فشار گاز در مناطق شمال و شرق کشور تعداد معدودی از جایگاه های CNG در سطح استان موقتاً به حالت تعدیل درآمده است.

محبی نظر افزود: رانندگان عزیز ضمن اهتمام ویژه به صرفه جویی در مصرف سوخت و پرهیز از سفرهای غیرضرور می توانند از سایر جایگاه های عرضه گاز طبیعی استفاده کنند.

استان قم

بر اساس مصوبه ستاد بحران استان قم، تمامی دستگاه های اجرایی و آموزشی قم فردا یکشنبه نیز تعطیل خواهند بود.

در مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم آمده است: به اطلاع شهروندان محترم میرساند؛ با توجه به تداوم وضعیت برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز و بهره مندی همه هموطنان عزیز از انرژی، فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی، سازمانها، نهادها، شرکت ها، موسسات به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی، درمانی و بانک ها در روز یکشنبه مورخ ۲۵ دیماه ۱۴۰۱ در سطح استان بصورت دور کار خواهند بود.

ضمنا ساعت کار کلیه شعب بانکهای استان از ۹ الی ۱۲ اعلام می گردد. همچنین کلیه دستگاه ها و مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم های گرمایشی طی مدت یاد شده تا ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ می باشند.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم عزیز استان ، صنعت گران، تولیدکنندگان، اصناف و کسبه و بازاریان استان خواهشمندیم برای همراهی با سایر هموطنان در مصرف گاز صرفه جویی نمایند.

استان همدان

دانشگاه بوعلی‌سینا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلیه امتحانات روز یکشنبه ۲۵ دی دانشگاه بوعلی‌سینا به علت بارش برف لغو شد.

روابط عمومی دانشگاه بوعلی‌سینا اعلام کرد: به علت بارش برف، لغزندگی سطح معابر و سرمای هوا، کلیه امتحانات در تمامی مقاطع تحصیلی روز یکشنبه ۲۵ دی دانشگاه بوعلی‌سینا لغو شد.

لازم به ذکر است، تمامی امتحانات این روز (یکشنبه ۲۵ دی‌ماه) در همان ساعات قبلی، در روز چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، امتحانات روزهای دیگر این دانشگاه در موعد مقرر و بدون تغییر برگزار می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز و بخش نصرت آباد فردا یکشنبه به صورت غیرحضوری است.

مجید محبی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان افزود: این تصمیم با توجه به ادامه یخبندان و احتمال وزش باد شدید و رگبار پراکنده در این مناطق اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: مدارس دوه دوم شهرستان‌های ذکر شده فردا به صورت حضوری است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بامداد امروز دمای هوای ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان به زیر صفر رسید که زاهدان با منفی ۱۱، هیرمند و زهک منفی ۱۰، زابل منفی ۱۱، میرجاوه منفی ۹، نصرت آباد منفی ۶، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان منفی پنج، تمندان منفی سه درجه زیر صفر سردترین شهری این استان بودند.

استان خراسان رضوی

با اعلام اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی و بر اساس مصوبه ستاد انرژی استان به ریاست استاندار مقرر شده است، با توجه به تداوم برودت کم سابقه هوا و به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مهدهای کودک و مدارس (در کلیه مقاطع تحصیلی)، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های استان از روز یکشنبه مورخ بیست و پنجم دی ماه تا روز پنجشنبه مورخ بیست و نهم دی ماه تعطیل و فعالیت‌های آموزشی به صورت غیر حضوری خواهد بود.

در اطلاعیه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی آمده است: کلیه امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها لغو بوده و هرگونه فعالیت حضوری مراکز آموزشی اکیداً ممنوع است. فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی به استثنای مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها در روز یکشنبه مورخ بیست و پنجم دی ماه به صورت دورکاری خواهد بود.

خاموشی سامانه‌های گرمایشی مراکز فوق اکیداً الزامی بوده و ضروری است مدیران این مجموعه‌ها از رعایت موضوع اطمینان حاصل نمایند. فعالیت مراکز تجاری از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۸ و بدون اتصال به شبکه گاز و صرفاً با استفاده از سوخت دوم خواهد بود. فعالیت کلیه مراکز صنعتی به استثناء مراکز حساس که توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به ستاد انرژی استان اعلام می‌شود، تعطیل است. همچنین از مسافرینی که قصد سفر به خراسان رضوی به خصوص مشهد مقدس را دارند، خواهشمند است، سفرهای غیرضروری خود را به زمان دیگری موکول نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر