تامین اجتماعی درپی تحقق عدالت اجتماعی است/ همواره باید طرفدار کارگر باشیم

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد که این سازمان امانتدار اموال مردم و در پی تحقق عدالت اجتماعی است.

تامین اجتماعی درپی تحقق عدالت اجتماعی است/ همواره باید طرفدار کارگر باشیم

به گزارش مملکت آنلاین، میرهاشم موسوی در بیست‌ونهمین سفر استانی که امروز برای بررسی فرایندهای خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان در مراکز بیمه‌ای و درمانی، به استان همدان انجام شد،  از کارخانه سیمان هگمتان در شهرستان رزن بازدید کرده و در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی و فرماندار درگزین شرکت کرد و از حمایت‌های نماینده‌ مردم رزن و درگزین از طرح‌ها و لوایح مربوط به سازمان تأمین‌اجتماعی در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و گفت: ایشان در رویکردی که ما در تأمین‌اجتماعی در زمینه توسعه خدمات دنبال می‌کنیم، همیشه با این سازمان همراه بوده است و مسائل کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان را با جدیت پیگیری می‌کنند.

موسوی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی برای 50 درصد جمعیت جامعه به صورت مستقیم منشاء خدمات است و مأموریت این سازمان این است که عدالت اجتماعی را در افق آرمانی خود در جامعه محقق کند. ما در تأمین‌اجتماعی امانتدار اموال مردم هستیم. مدیریت در کشور و نظام اسلامی در همه حوزه‌ها باید مبتنی بر امانت‌داری باشد اما در تأمین‌اجتماعی به دلیل حق‌الناس بودن اموال این سازمان، وجه امانتداری مدیران برجسته‌تر از سایر حوزه‌هاست.

وی ادامه داد:‌ بخشی از منابع تأمین‌اجتماعی از فضای کسب و کار تأمین می‌شود که کارفرمایان در آن نقش دارند، بخشی از آن حاصل دسترنج کارگران عزیز است که از عزیزترین اقشار جامعه هستند که در پیشبرد کشور و مولدسازی فضای تولید نقش دارند. بخشی از سرمایه سازمان نیز از اندوخته‌ای به‌دست می‌آید که همه اقشار تحت پوشش سازمان در طول عمر خود در این مجموعه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ما باید از این اموال صیانت کنیم و علاوه بر صیانت از اموال باید برای ایجاد ارزش افزوده در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری تلاش کنیم و در کنار ایجاد اشتغال باید در این حوزه سودآوری مناسب داشته باشیم و از منابع به‌دست‌آمده از محل سرمایه‌گذاری‌ها برای خدمت‌رسانی مطلوب سازمان به جامعه تحت پوشش استفاده کنیم.

همواره باید طرفدار کارگر باشیم

 موسوی افزود: کار مهم، با ارزش و البته سختی در سازمان تأمین‌اجتماعی درحال انجام است. از ابتدای این دوره مدیریتی تلاش داشته‌ایم تصمیم‌گیری‌ها با نگاه تحولی و با ریل‌گذاری جدید انجام شود. با توجه به لزوم توازن و تعادل بین منابع و مصارف ما باید برای انجام اصلاحات پارامتریک برنامه‌ریزی کنیم و در این مسیر گام برداریم تا معیشت و درمان و سایر خدمات این سازمان را در بلندمدت و برای نسل‌های آینده تضمین کنیم. برخی اتفاقاتی که در مشاغل سخت و زیان‌آور می‌افتد، باعث نهادینه شدن تهدید سلامتی کارگران شده است و از طرف دیگر شاهد تهدید صندوق بیمه‌ای نیز هستیم. ما همواره باید طرفدار کارگر باشیم و هرجایی که قرار است تصمیم‌گیری کنیم، باید در کنار کارگران و اقشار زحمت‌کش جامعه بایستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه رونق تولید مهمترین نیاز کشور است، گفت: با رونق تولید همه مسائل کشور رفع می‌شود. کارگر و کارفرما در امر تولید نقش محوری دارند. ما باید در کنار حمایت از کارگران برای رفع موانع تولید تلاش کنیم و اینها قواعد اصلی کار ماست و باید متناسب با شرایط روز، تغییرات مورد نیاز را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: درباره مسائل شهرستان رزن و درگزین آنچه بتوانیم در زمینه توسعه خدمات را در چارچوب مقررات و سطح بندی خدمات انجام می‌دهیم. خدمات جمهوری اسلامی به مردم بسیار زیاد بوده است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه کشور در همه مناطق را شاهد بوده‌ایم. در تأمین‌اجتماعی، قبل از انقلاب فقط 20 بیمارستان داشته‌ایم اما درحال حاضر نزدیک به 400 مرکز درمانی داریم و البته ما باید روند توسعه را با جدیت پیگیری کنیم. در منطقه رزن و درگزین نیز طی 20 سال گذشته اگر مقایسه کنیم، می‌بینیم که تحولات قابل‌توجهی انجام شده است اما در عین حال توسعه خدمات را باید مورد توجه قرار دهیم.

موسوی افزود: ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیمه‌شدگان و بازنشستگان، یکی از اولویت‌های مهم سازمان تأمین‌اجتماعی درهمه مناطق است. برای توسعه خدمات درمانی در این منطقه، ما آماده مشارکت با دانشگاه علوم‌پزشکی و خرید خدمات هستیم و می‌توانیم برنامه‌های مشترکی برای اجرای پروژه‌های درمانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر