افتتاح ایستگاه ملی کیوی در آستارا

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان گفت: ایستگاه ملی کیوی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور در آستارا افتتاح شد.

افتتاح ایستگاه ملی کیوی در آستارا

به گزارش مملکت آنلاین، محمد رضا عباسی مژدهی در مراسم افتتاح ایستگاه تحقیقاتی ملی کیوی کشور در شهرستان آستارا در اولین روز از دهه مبارک فجر اظهار کرد: با توجه به اینکه کیوی یک محصول استراتژیک برای شهرستان آستارا و استان گیلان به شمار می رود و با سیر صعودی در سطح زیر کشت و صادرات برای کل استان مواجه است نیاز به یک ایستگاه تحقیقاتی ویژه و انحصاری برای این محصول احساس می شد.

وی افزود: با رایزنی‌ها از سال‌های گذشته این کار کلید خورده بود که با اعتبارات ملی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برای این موضوع، تاسیس ایستگاه فازبندی و بخش اول به مساحت حدود هشت هزار متر اجرا شد که مجموعه ای از ارقام مختلف کیوی را شامل می شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان ادامه داد: امیدواریم در فازهای بعدی این کار به همین شکل ادامه پیدا کند و محققان و همکاران ما و همچنین سایر همکاران در بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات و سایر پژوهشکده‌های تحقیقاتی استان و کشور بر روی این محصول تحقیق و مطالعات پژوهش‌های لازم را انجام دهند تا آنچه را که نیاز است برای کیوی استان بتوانند فراهم کنند.

عباسی مژدهی با اشاره به حمایت‌های مسئولان شهرستان و استان در راه اندازی این ایستگاه تصریح کرد: امید است این مجموعه حمایت‌ها تداوم پیدا کند تا شاهد رونق و گسترش هرچه بهتر این محصول در سطح استان گیلان و به ویژه شهرستان آستارا باشیم که آثار بسیار خوبی را هم برای اقتصاد شهرستان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر