۶۳ درصد کاهش بارندگی در استان لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از کاهش منابع آبی هفت شهرستان این استان به دلیل کاهش بارندگی‌ها خبر داد.

۶۳ درصد کاهش بارندگی در استان لرستان

به گزارش مملکت آنلاین، یاسر اکبریان در حاشیه شورای معاونین شرکت آب و فاضلاب لرستان از راه‌اندازی قرارگاه رصد و پایش پروژه‌های این شرکت در استان در پی کاهش بی‌سابقه بارندگی‌ها در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان هواشناسی نسبت بلندمدت، لرستان ۶۳ درصد کاهش بارندگی داشته است که در جایگاه سوم کشور از نظر کاهش نزولات جوی است.

وی عنوان کرد: اگر شرایط به همین شکل باشد در سال ۱۴۰۳ شرایط بی‌سابقه‌ای در استان داریم که لازم است از همین حالا نسبت به بهره‌برداری و استفاده از منابع آبی برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، بیان داشت: بر اساس گزارش‌های همکاران معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت در حال حاضر هشت شهرستان که شامل الیگودرز، ازنا، دورود، بروجرد، خرم‌آباد، پلدختر و کوهدشت دارای شرایط ویژه‌ای هستند و بایستی رصد و پایش منابع آبی این شهرستان‌ها بادقت خاصی پیگیری شود.

اکبریان، افزود: امسال چهارمین سال است که وضعیت بارندگی‌ها مناسب نبوده و بایستی برای تابستان آینده از همه ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده کنیم چرا که در بحث عرضه و تقاضای آب شهرستان‌هایی که اشاره کردیم شرایط ویژه‌ای دارند و لازم است علاوه بر تمهیدات شرکت آبفا سایر دستگاه‌های متولی نسبت به انجام وظایف خود از جمله رعایت الگوی کشت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر