خسارت ۷۰ میلیارد تومانی سیل به سه شهر استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: سیل روزهای اخیر در سه شهرستان استان قزوین موجب ۷۰ میلیارد خسارت شد.

خسارت ۷۰ میلیارد تومانی سیل به سه شهر استان قزوین

به گزارش مملکت آنلاین، حمیدرضا علیمی افزود: این میزان خسارت به اراضی کشاورزی شامل زمین های زارعی و باغ ها و همچنین راه ها، ابنیه های مربوط به آن و پل ها و بخشی نیز مربوط به تاسیسات آبرسانی بوده است.

این مسوول گفت: تقریبا نیمی از خسارات وارد شده مربوط به بخش کشاورزی و نیمی نیز در حوزه راه و تاسیسات مربوطه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: سیل روزهای ۱۸ تا ۲۰ خرداد ماه جاری مناطقی از شهرستان آوج، بویین زهرا و همچنین بخش های الموت غربی و الموت شرقی و طارم سفلی در شهرستان قزوین را دربرگرفت.

این مسوول اظهار کرد: با تمهیدات اندیشده شده طی سال های اخیر در رابطه با کنترل و پایش مناطق حادثه خیز خوشبختانه سیل اخیر در استان قزوین خسارت جانی در پی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: ۱۷ شهر و بیش از ۵۰ روستا در استان قزوین مستعد سیل هستند که برای پیشگیری از خسارات جانی و مالی در این رابطه با دستگاه های مختلف عضو ستاد مدیریت بحران و همچنین شهرداری ها و فرمانداری ها و بخشداری های مربوطه هم افزایی و هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله اجتناب پذیر است،افزود: آمادگی در برابر این بحران ها و فعالیت برای کاهش خسارات در مواجهه با این حوادث یک اصل مهم است که مورد توجه مدیریت بحران قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر