تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه مناطق خسارت‌دیده از سیل مردادماه

سرپرست مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بحث سیل مردادماه ۲۵۰۰ میلیارد تومان دولت تسهیلات چهار درصد با دوره بازپرداخت پنج‌ساله اختصاص داده که توزیع استانی تا آخر آذرماه انجام می‌شود.

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه مناطق خسارت‌دیده از سیل مردادماه

به گزارش مملکت آنلاین، آهنی در سفر به رفسنجان با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی، از تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی در کشور طی سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: مطالعات مختلف بین چهار وزارتخانه و سه سازمان در کنار هم انجام شد و راهکاری برای بحث آب ایجاد شود که برآوردها به سمتی برود تا هرچه آینده را واضح‌تر ببنیم منطقی‌تر با مسئله برخورد کنیم.

وی عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، در پنج استان هرمزگان، کرمان، یزد، فارس و خراسان جنوبی ۶۰ درصد آبخوان‌ها فرونشست کرده است، از طرفی بی‌تدبیری در سالیان گذشته بوده و شاید الان هم باشد و نتوانستیم آن‌چه که برداشت می‌کنیم جای آن را پر کنیم.

آهنی با ذکر این مطلب که مطالعات نشان می‌دهد ۲۰ سال طول خواهد کشید تا بتوانیم به تعادل برسیم و باید راه‌ها در این خصوص را پیدا کنیم چون کشاورزی را نمی‌توانیم تعطیل کنیم، افزود: در رفسنجان و انار با این شرایط تولید امکان‌پذیر نیست باید برنامه‌ داد و بسته پیشنهادی شهرستان را باید اعلام کنند که اولین کار اصلاح آمار است.

وی ادامه داد: نبود آمار شفاف منشاء تمام مسائل و مشکلات است و برای اینکه بتوانیم تاب‌آوری را در صنعت پسته انجام دهیم در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باید برنامه داشته باشیم.

سرپرست مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان کرمان همیشه در خسارت‌های سرما، سیل و خشکسالی اول بوده است و بعضی مواقع یک مورد بعضی مواقع هرسه مورد باهم اتفاق می‌افتد و کمر کشاورزی را می‌شکند.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را دارد که اعتبارات را بگیرد، درخصوص خسارت سرمازدگی اعلام کرد: فقط منتظریم مصوبه هیئت وزیران اعمال شود که کارهای آن انجام و پرداخت شود. همچنین در بحث خشکسالی یک‌هزار میلیارد تومان برای تأمین آب اضطراری دولت پول داده که ۷۰۰ میلیارد تومان آن در اختیار آب و خاک گذاشته شده و بخشی جهت لایروبی قنوات و بهسازی چشمه‌ها قرار داده شده است.

آهنی عنوان کرد: در بحث سیل مردادماه ۲۵۰۰ میلیارد تومان دولت تسهیلات چهار درصد با دوره بازپرداخت پنج‌ساله اختصاص داده که توزیع استانی تا آخر آذرماه انجام می‌شود و از این مبلغ ۴۰ درصد توسط بانک کشاورزی و مابقی توسط بانک‌های تجارت، پست‌بانک و سایر بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر