کمیته امداد، سقف سرانه برای خانواده‌ها را اعلام کرد

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال سقف سرانه را برای خانواده یتیمی که بیمار ندارند یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خانواده‌های دارای بیمار یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شد.

کمیته امداد، سقف سرانه برای خانواده‌ها را اعلام کرد

به گزارش مملکت آنلاین، حبیب اله آسوده روز دوشنبه در نشست خبری انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد با شرکت فولاد هرمزگان افزود: در راستای این تفاهم نامه برای ٢٠ هزار یتیم استان هرمزگان مقرری ماهیانه ٥٠ هزار تومان در نظر گرفته می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: شرکت های خصوصی و دولتی در استانها در کنار مسئولیت اجتماعی خود به رفع محرومیت در این نقاط کمک کنند چرا که حمایت های آنان بسیار در این مساله اثرگذار است.

آسوده گفت: امسال سال متفاوتی نسبت به سال های گذشته بود و نهادهای بخش خصوصی در فرایند محرومیت زدایی بسیار کمک کردند و در این زمینه نقش رسانه هم کاملا بی بدیل بود از جمله ماه مبارک رمضان متفاوتی را رقم زدند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به افزایش ۹۱ درصدی حمایت های مردمی از مددجویان تحت پوشش نسبت به رمضان سال گذشته افزود: برنامه ما جذب ١٥٠ هزار نفر حامی بود اما ٢٠٤ هزار نفر در طرح اکرام شرکت کردند.

وی ادامه داد: در حوزه اطعام نیز تحولی بزرگ را شاهد بودیم، امسال با نیت امام عصر «عج» بیش از ١٠ هزار آشپزخانه با همراهی مردمی و بسیج فعال بودند که از لحاظ ریالی ۹۰ درصد رشد داشتیم و بیش از ۴۰ میلیون غذای گرم میان مردم توزیع شد و نقطه مهم رویداد امسال این بود که کمیته امداد نقش کلان و سیاست گذاری داشت و اصلا از اعتبار دولتی در این ایام استفاده نشد و کاملا از منابع مردمی تامین شد.

آسوده گفت: در حوزه فطریه و کفارات ماه رمضان نیز امسال طبق آماری که تا الان ثبت شده ۶۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

وی تاکید کرد: نگاه ما این است که این اتفاقات مثبت در تمامی رویدادها ناشی از حضور موثر رسانه ها بود که توانست مردم را به خصوص در حوزه اکرام و اطعام آگاه کرده و اعتماد جامعه را بازگرداند که البته ناشی از شفافیت در خدمت است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بحث اطلاع رسانی ما از ۳ طریق بود که سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ برای اکرام ایتام و محسنین بود که امسال علیرغم تبلیغات سوء رشد ۱۰۰ درصدی داشته است و ۵۴ درصد ثبت نام حامیان نیز بانوان بودند.

وی افزود: از این میزان ۳۰ درصد شغل آزاد و ۱۰ درصد کارمندان بودند. میزان کمکی هر حامی نیز به طور متوسط ۸۰ هزار تومان بوده است که البته میزان آن توسط خود حامیان تعیین می شود.

آسوده گفت: همچنان مردم می توانند در پویش «هر خانواده یک حامی» شرکت کنند که از طریق سامانه پیامکی و همچنین درگاه اینترنتی کمیته امداد ثبت نام کرده و حتی مستقیم مبلغ حمایتی خود را به حساب فرزند واریز کنند و به هیچ وجه به حساب کمیته امداد واریز نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر