امسال، ۱۵۶ میلیارد تومان زکات در استان تهران جمع‌آوری شده است

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: امسال و تا پایان بهمن ۱۵۶ میلیارد زکات به صورت نقد و غیر نقدی جمع آوری شده که رشد ۴۶ درصدی نسبت با سال گذشته داشته است.

امسال، ۱۵۶ میلیارد تومان زکات در استان تهران جمع‌آوری شده است

به گزارش مملکت آنلاین، سیدابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان تهران با اشاره به اینکه زکات از واجباتی است که باید جمع آوری و به درستی هدایت شود، گفت: سال گذشته ۹۴ میلیارد تومان زکات به صورت نقد و غیر نقدی در استان تهران جمع آوری شده است.
پرپنچی افزود: امسال و تا پایان بهمن ۱۵۶ میلیارد زکات به صورت نقد و غیر نقدی جمع آوری شده که رشد ۴۶ درصدی نسبت با سال گذشته داشته است.
وی گفت: امسال ۲۱ میلیارد تومان زکات نقدی جمع‌آوری شده که پس از شناسایی خانواده‌های نیازمند، به حساب آن‌ها واریز شده است.
پرپنچی خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری شده برای معیشت، درمان، تعمیر و ساخت مسکن  و همچنین پرداخت بدهکاری‌ها هزینه شده است.
وی با بیان اینکه مساجد بازوی قوی ما در امر جمع‌آوری زکات هستند، گفت: زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه در همان‌ منطقه هزینه می‌شود.
پرپنچی با تاکید براینکه باید باشگاه زکات در استان تهران راه‌اندازی شود، افزود: در این باشگاه می‌توانیم برای فقرزدایی از ظرفیت سایر نهاد‌ها و افراد استفاده کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه برای همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات ۸ عنوان انتخاب شد، گفت: ۳۰۰ مقاله و پوستر به دبیر خانه زکات استان تهران ارسال شده است که از این تعداد ۱۰ اثر انتخاب و از پنج اثر نیز تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر