افزایش ۷ درصدی نزاع در استان سمنان

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: مراجعه به پزشکی قانونی استان به‌دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش هفت درصدی داشت.

افزایش ۷ درصدی نزاع در استان سمنان

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی نوروزی ابراز کرد: پنج هزار و ۲۳۵ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان در سال گذشته مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان بیان کرد: مراجعه چهار هزار و ۸۷۱ نفر به مراکز پزشکی قانونی استان به دلیل نزاع در سال ۱۴۰۰ ثبت شد.

وی بیان کرد: مراجعه کنندگان نزاع به پزشکی قانونی استان سمنان در سال گذشته سه هزار و ۴۰۷ نفر مرد و یکهزار و ۸۲۸ نفر خانم بودند.

نوروزی توصیه کرد: ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی به وسیله پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است، معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیزبودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان تصریح کرد: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع به وسیله سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

وی تاکید کرد: افراد برای رسیدن به حق خود باید به مراجع قضایی مراجعه کنند و نزاع نه تنها رفع‌کننده مشکلات نیست، بلکه به افزایش آسیب و بزهکاری‌های اجتماعی دامن می‌زند و جز ایجاد مشکلات اجتماعی و حقوقی برای افراد خاطی و در بعضی از موارد قصاص و محکومیت مالی ثمری برای این بزهکاری متصور نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: سوءتفاهم و ناتوانی در کنترل خشم عامل اصلی ایجاد نزاع و درگیری است و مدیریت و کنترل خشم، خویشتن‌داری، آموزش مهارت های زندگی با رویکرد گفت و گو و صبوری در مقابل سوء تفاهم و مشکلات، راهبرد اساسی برای کاهش نزاع در جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر