ورود بیش از ۱.۶ میلیون گردشگر و مسافر به استان هرمزگان

جمعیت یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفری هرمزگان در تعطیلی‌های نوروزی با ورود بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی ۲ برابر شد.

ورود بیش از ۱.۶ میلیون گردشگر و مسافر به استان هرمزگان

به گزارش مملکت آنلین به نقل از دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر هرمزگان، این میزان مسافر و گردشگر که از ۱۶ اسفند تا چهار فروردین در هرمزگان اقامت داشته‌اند، بیش از ۲ میلیون و ۷۵۸ هزار اقامت را در این استان به ثبت رسانده‌اند که این آمار برای محدوده زمانی ۲۴ اسفند تا چهار فروردین افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۶ هزار اقامت در این استان بوده است.

بر اساس این گزارش ، کمپ‌های اسکان، بوستان‌ها و سالن های ورزشی بیشترین میزان اسکان مسافران را با ثبت یک میلیون و ۵۸۹ هزار و ۳۲۰ نفر اقامت به خود اختصاص داده‌اند و سپس هتل‌ها، مهمانسراها و خانه‌های مسافر با ۶۰۵ هزار و ۸۳۴ نفر در رتبه بعدی قرار گرفته و ۱۱۰ هزار و ۸۸۲ نفر نیز در مدرسه‌ها و مراکز رفاهی اِسکان یافتند.

۳۰۸ هزار و ۵۶۸ خودرو از بندرهای هرمزگان به جزایر خلیج فارس جابه‌جا شده است و مجموع مسافران جابه‌جا شده به جزایر این استان یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۵۶۶ نفر بوده است.

همچنین ۲۳۷ هزار و ۵۳۶ گردشگر از جاذبه‌های ساحلی دریایی هرمزگان دیدن کردند و با توجه به شناخته‌تر بودن جزیره هرمز از سایر جاذبه‌های گردشگری این استان در مجموع ۴۹ هزار و ۲۳۳ نفر وارد، عروس جزایر خلیج فارس شدند، شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان (گاوبندی)، رودان، سیریک و حاجی آباد نیز هر کدام به فراخور جاذبه‌ها و موقعیت جغرافیایی گردشگران جذب کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر