سفر با اتوبوس بیشترین سهم از سفرهای نوروزی با وسایل حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی میزان و نوع تردد مسافران نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

سفر با اتوبوس بیشترین سهم از سفرهای نوروزی با وسایل حمل و نقل عمومی
به گزارش مملکت آنلاین، شهریار افندی، زاده‌ معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین آمار‌های تردد مسافران در کشور گفت: تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل عمومی جاده‌ای از تاریخ ٢٤ اسفند ١٤٠١ تا ٢ فروردین ١٤٠٢، ۲ میلیون و ٦٤١  هزار ٨٤٩ بوده است.
وی در ادامه افزود: سهم ناوگان اتوبوسرانی در جابجایی مسافران  ٦١/٥ درصد، ناوگان مینی بوسی ٢٢/٩ درصد و سواری کرایه ١٥/٦ درصد است.
افندی زاده تاکید کرد: تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل ریلی ٦٥٧ هزار و٨٦٠ مسافر، تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل هوایی اعم از پرواز‌های داخلی و خارجی ٩٧٢ هزار و ١٦٥ نفر  و  تعداد مسافران جابجا شده با شناور‌های مسافری و تفریحی  یک میلیون و ۸۲ هزار و ۲۱۴ نفر بوده است.
وی با اشاره به متوسط تردد بین استانی گفت:  از تاریخ ٢٤ اسفند ١٤٠١ تا  ٢ فروردین ١٤٠٢ ‌، ۲ میلیون و صد و ۵۸ هزار و ۳۶۵ تردد وسیله نقلیه ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه ١١ درصد رشد را نشان می‌دهد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: از ابتدای طرح نوروزی، اردبیل با ٣٧ درصد، خوزستان با ٣٢درصد،   آذربایجان غربی با ٢٥ درصد، گلستان با ٢٥ درصد و ایلام با ٢٣ درصد بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر