۹۹.۷ روستاهای کشور برق‌دار است

وزیر نیرو گفت: نخست وزیر پهلوی اعلام کرده بود که چهار درصد روستاهای کشور از برق و یک درصد از آب برخوردار هستند اما به برکت نظام جمهوری اسلامی ۹۹.۷ درصد روستاهای این کشور اکنون از نعمت برق بهره‌مند شده اند.

۹۹.۷ روستاهای کشور برق‌دار است

به گزارش مملکت آنلاین، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از پروژه های برق رسانی استان کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر افزود: آمار برق رسانی به شهرهای کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۰ درصد شده است.

وی اظهار داشت: مقایسه رقم برق رسانی در ایران با کشورهای توسعه یافته نشان می دهد، مسیر خدمت رسانی نظام جمهوری اسلامی با سرعت و شدت در طول این سال ها پیشرفت داشته است.

وزیر نیرو گفت: ظرفیت تولید برق کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، هفت هزار مگاوات بود اما ظرفیت ساخت نیروگاه در نظام جمهوری اسلامی طی هر سال بیش از هفت هزار مگاوات شده که آنها به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: طرح های خوبی امروز در استان کرمان به مرحله بهره برداری رسیده که امیدوارم شاهد تداوم این عملیات‌ها باشیم زیرا این طرح ها موجب ایجاد برق پایدار و خوشحالی مردم می شود.

محرابیان با اشاره به بهره برداری از یک پروژه ظرف چهار ماه در استان کرمان، از تمامی حامیان و دست اندرکاران افتتاح نیروگاه مهتاب کویر زرند قدردانی کرد و گفت: امروز در جشن انقلاب این پروژه های مهم را افتتاح می کنیم که جای قدردانی از استاندار فداکار کرمان و سایر مسئولان دارد.

مشکل آب زرند برای همیشه رفع می شود

وزیر نیرو با بیان اینکه در شهرستان زرند بدهی زیادی داریم که باید آن را ادا کنیم، گفت: خود را برای تامین آب پایدار متعهد می دانیم و به مردم قول می‌دهم که این نگرانی در شهرستان زرند برای همیشه رفع می شود.

وی ادامه داد: در طرح بزرگ آبرسانی به کرمان و رفسنجان هم اعلام کردم که شهرهای شمال این استان در برنامه آبرسانی قرار دارند و عملیات اجرایی این طرح ها بزودی آغاز خواهد شد و مردم کرمان و زرند نیز با آبرسانی در قالب این طرح از آب تصفیه شده دریا بهره مند خواهند شد.

انجام مسئولیت اجتماعی در زرند

محرابیان خطاب به مسئولان نیروگاه مهتاب کویر زرند و سایر نیروگاه ها نیز گفت: در کنار کار نیروگاه به مسائل اطراف نیروگاه هم توجه داشته باشید.

وی تاکید کرد: خواسته های مردم برای مدیران بار مالی زیادی ندارد اما بار مسئولیت سنگینی دارد، ما در کنار مردم کار و تلاش می کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه ما در روستاهای محل اجرای پروژه ها زحمت هایی داریم و تردد راه ها را از بین می برد افزود: نیاز به شغل در این مناطق وجود دارد و اولویت تامین نیرو برای کادر نیروگاه مهتاب کویر زرند باید روستاهای اطراف، این شهرستان و استان کرمان باشد و در این حوزه نیز باید رضایت مردم حاصل شود.

وی تصریح کرد: وعده می دهم با مدیریت استاندار، خدمات لازم در حوزه مسئولیت اجتماعی به مردم این خطه ارائه شود و آن را به مردم هدیه خواهم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر