نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان افتتاح شد

افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های کلان حوزه آب و آبفا، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر استان سمنان با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان افتتاح شد

به گزارش مملکت آنلاین، علی‌اکبر محرابیان‌ صبح امروز پنجشنبه به منظور افتتاح و آغاز بهره‌برداری از چندین پروژه صنعت آب و برق، همزمان با دومین روز دهه فجر، از طریق بالگرد وارد دامغان شد.

در سفر وزیر نیرو به این استان، ضمن افتتاح "نیروگاه ۱۰ مگاواتی شرکت توسعه صنایع تابان انرژی پاسارگاد و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد"، "تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دامغان" نیز به بهره‌برداری رسید.

این نیروگاه با مجموع سرمایه‌گذاری به میزان ۶ میلیون یورو در بخش نیروگاهی از طریق قرارداد خرید تضمینی برق توسط بخش خصوصی در مساحت ۲۰ هکتار امروز با دستور علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و با حضور محمود کمانی رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شرکت توسعه صنایع تابان انرژی پاسارگاد ضمن تولید سالیانه بالغ بر ۱۷. ۵۲ میلیون کیلووات ساعت برق که به ویژه در فصل پیک مصرف برق کمک شایانی به مدیریت شبکه برق استان خواهد کرد، سالیانه از مصرف بالغ بر ۴. ۷۳ میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی و انتشار ۷۹.۹ هزار تن آلاینده زیست محیطی جلوگیری نموده و باعث صرفه‌جویی ۳. ۸۵هزار مترمکعب آب در فرآیند تولید برق می‌شود.
بر اساس این گزارش، سهم استان سمنان از ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر مگاواتی، ۱۵. ۸۷مگاوات (برای سه نیروگاه خورشیدی و یک نیروگاه برق‌آبی) بوده که امروز با افتتاح این نیروگاه خورشیدی به بیش از ۲۵مگاوات و تعداد ۵ نیروگاه خواهد رسید، همچنین ظرفیت منصوبه سامانه‌های محدود به انشعاب برق مشترکان در این استان نیز حدود یک مگاوات است که در مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این استان را به بیش از ۲۶ مگاوات می‌رساند.

در این نیروگاه علاوه بر پنل های خورشیدی ۶ پست پیش ساخته دارای ۵ دستگاه ترانسفورماتور با قدرت هر کدام ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو ولت آمپر، ۵۹۰ تن سازه فولادی گالوانیزه و ۱۰۰ کیلومتر کابل فشار متوسط ضعیف مستقر شده است .

همچنین با حضور محرابیان، عملیات احداث "۳۰۰۰ سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی استان سمنان" آغاز می‌شود.

بازدید از "تصفیه‌خانه فاضلاب"، "افتتاح همزمان ۱۴ پروژه آبفای شاهرود" و "بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلوولت سرخه" از دیگر برنامه‌هایی است که با حضور وزیر نیرو در استان سمنان به مرحله اجرا می‌رسد.

برق مطمئن، پایدار و مستقل جهت مصارف صنعتی شهرک صنعتی سرخه واقع در شهرستان سرخه، ایجاد زیرساخت و ظرفیت جدید برق‌رسانی مطمئن به مشترکان جدید صنعتی از قبیل تامین برق صنایع جدید و کارگاه‌های صنعتی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع در شهرستان سرخه، بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژشبکه، کاهش تلفات برق، افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی‌ها از اهداف احداث پست ۶۳ کیلوولت سرخه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر