فرودگاه سنندج از اسفندماه فعال می‌شود

نائب رئیس مجلس گفت: در نشست مجمع نمایندگان استان کردستان با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی مقرر شد از اول اسفند ۱۴ پرواز در هفته برای فرودگاه سنندج در نظر گرفته شود.

فرودگاه سنندج از اسفندماه فعال می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، علی نیکزاد ثمرین نائب رئیس مجلس درباره نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کردستان با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی گفت: در این نشست مشکلات استان کردستان در حوزه راه و فرودگاه بررسی و مواردی نیز مصوب شد تا سازمان‌های مربوطه آن‌ها را انجام دهند.

نیکزاد افزود: در این نشست مقرر شد با توجه به اینکه هیچ مانع عملیاتی برای فعالیت فرودگاه سنندج وجود ندارد، شرکت فرودگاه‌های کشور مقدمات لازم را برای فعال کردن این فرودگاه انجام دهد. همچنین مصوب شد در صورت وجود نواقص این شرکت نسبت به تکمیل آن اقدام شود.

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: همچنین مصوب شد جهت حل مشکلات فرودگاه سقز اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال به صورت مشترک درنظر گرفته شود که ۵۰ درصد آن توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و ۵۰ درصد نیز توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود. در ضمن مقرر شد سازمان هواپیمایی نسبت به صدور مجوز عملیاتی کردن فرودگاه اقدام کند و البته شرکت فرودگاه‌ها هم نیاز‌های زیرساختی مورد نیاز را از محل منابع مذکور تامین خواهد کرد.

نیکزاد همچنین گفت: از موارد دیگری که در این نشست مصوب شد این بوده که حداکثر از اول اسفند امسال سازمان هواپیمایی  ۱۴ پرواز یعنی ۷ پرواز رفت و ۷ پرواز برگشت در هفته برای فرودگاه سنندج در نظر گیرد و تامین هندلینگ به هر نحو ممکن بر عهده سازمان هواپیمایی است. ناگفته نماند در صورت نیاز، هزینه هندلینگ فرودگاه تا اواخر فروردین توسط استانداری تامین خواهد شد.

نائب رئیس مجلس در ادامه افزود: ضمنا مقرر شد سازمان برنامه و بودجه جهت تکمیل طرح احداث کریدور غرب کشور در محدوده استان کردستان حداکثر تا پایان امسال نسبت به تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال باقیمانده از اعتبار این طرح، اقدام نماید و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال قیر برای این طرح اختصاص دهد. همچنین در این نشست مصوب شد پیگیری لازم توسط شرکت ساخت و استاندارد کردستان انجام شود تا در صورت تحقق منابع حاصل از محل تهاتر نفت منابع پیش بینی شده به این طرح تخصیص داده شود.

وی همچنین گفت: علاوه بر موارد مذکور، تصویب شد جهت تکمیل طرح احداث راه آهن همدان به سنندج، سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص حداقل ۳۰۰۰ میلیارد ریال حداکثر تا پایان امسال اقدام کند و مابقی اعتبارات نیز در سال ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد. همچنین شرکت ساخت متعهد شد نسبت به بهره برداری این طرح تا هفته دولت ۱۴۰۲ اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر