اژه‌ای: ۶۵ میلیارد تومان برای تخصیص مراجع قضایی استان زنجان تخصیص یافت

رئیس قوه قضاییه گفت: بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان زنجان تخصیص داده شد.

اژه‌ای: ۶۵ میلیارد تومان برای تخصیص مراجع قضایی استان زنجان تخصیص یافت

به گزارش مملکت آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای شامگاه امروز (۲۴ آذرماه) در پایان سفر یک‌روزه خود و هیئت قضایی به استان زنجان، در نشست خبری، اظهار کرد: طبق برنامه امروز، یک هیات به همه شهرستان‌های استان اعزام شد و در جریان این سفرها هیات‌های اعزامی با مردم گفت‌وگو کرده و به بررسی مسائل قضایی و درخواست‌های مردمی پرداختند.

وی افزود: هیات‌ها در مجموع ۱۰ ساعت با ۳۵۲ نفر به طور چهره به چهره گفت‌وگو کردند و بیش از ۲۵۰۰ مورد نیز تقاضای کتبی دریافت کردند؛ در پالایش اولیه درخواست‌های کتبی ۷۰۰ مورد مربوط به قوه قضاییه نبود اما تا حد امکان به آنها نیز رسیدگی خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه بیان کرد: مراکز پزشکی قانونی در برخی از شهرستان‌های استان به لحاظ نیروی انسانی ساختمان و تجهیزات مشکل داشته و با کمبود مواجه هستند که در جریان این سفر تصمیماتی مبنی بر رفع این کمبودها اتخاذ شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد در برخی شهرهای بزرگ دایر نبوده و مراجعان برای رسیدگی به درخواست‌های خود مجبور به طی مسافت‌های طولانی می‌شوند، اعلام کرد: در جهت رفاه مردم در این شهرها سازمات ثبت دایر خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به رفع کمبودهای مراکز قضایی، عنوان کرد: بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان زنجان تخصیص داده شد که نخستین قسط از این مبلغ، دی ماه جاری پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با اشاره به دیدار مردمی خود با مردم استان در حسینیه اعظم زنجان، خاطرنشان کرد: در این دیدار جمعیت قابل توجهی از مردان و زنان حضور داشتند و ۶ نفر از نمایندگان از اقشار مختلف مردم درخواست‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند. نمایندگان پیشنهادات مفید و مطلوبی را در حوزه‌های مختلف برای قوه قضاییه، دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها ارائه کردند که قطعا به این موارد رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر