تولید بچه ماهی در پلدشت به ۷.۷ میلیون تن رسید

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع بچه ماهی در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت در سال جاری تولید و در منابع آبی استان رهاسازی شد.

تولید بچه ماهی در پلدشت به ۷.۷ میلیون تن رسید

به گزارش مملکت آنلاین، محمدباقر قریشی افزود: این بچه ماهی ها جهت حفظ ذخایر ژنتیکی استان و بهره برداری پایدار از منابع آبی تولید شده که مازاد آن به استان های همجوار ارسال می‌شود.

وی با اشاره به تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان نیز اظهار کرد: سه میلیون قطعه ماهی زینتی نیز در استان تولید و تکثیر و روانه بازار شده‌است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: پیش بینی تولید این بخش در سال جاری در استان ۱۸ هزار تن است که در ۴۳۰ مرکز اعم از مزرعه و منبع آبی انجام می شود.

قریشی اضافه کرد: آبزیان تولیدی در این استان از تنوع بالا برخوردار بوده و شامل چهار گونه ماهیان گرمابی، قزل آلا و بیش از ۱۰ گونه ماهی بومی از جمله ماهیان سوف و ماش است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت های شاخص آذربایجان غربی اجرای موفق طرح پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی فسندوز است، افزود: برداشت بیومس آرتمیا پرورشی از چهارمین مزرعه بزرگ پرورش آرتمیا در مجتمع شیلاتی فسندوز میاندوآب در هفته دولت انجام شد که مزرعه دارای ۱۰ هکتار مساحت کل و هشت هکتار مساحت مفید است که با بهره برداری از این مزرعه سطح استخرهای پرورش آرتمیا در این مجتمع به ۱۰۰ هکتار افزایش یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر