پرداخت تمام و کمال مطالبات گندمکاران استان آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: مجموع ۱۰ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان مطالبه گندم خریداری شده از کشاورزان استان توسط دولت در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پرداخت شد.

پرداخت تمام و کمال مطالبات گندمکاران استان آذربایجان‌غربی

به گزارش مملکت آنلاین، خسرو شهبازی در این زمینه افزود: در سال زراعی گذشته در مجموع ۶۸۲ هزار و ۸۷۹ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شد و مجموع ۱۰۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال مطالبه گندم کاران استان است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده تا پایان مهرماه جاری و با توجه به شروع کشت پاییزه گندم، تمامی مطالبه گندم کاران استان مقرر بود که پرداخت شود که روز گذشته باقی مانده طلب گندم کاران نیز به حساب آنها واریز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سال زراعی گذشته در مجموع ۳۹۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار داشت و کشاورزان آذربایجان غربی بیش از ۹۵۰ هزار تُن گندم را برداشت کردند.

وی با اشاره به افزایش برداشت و مرغوبیت گندم آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مبارزه به موقع با علف‌های هرز به میزان ۲۴۰ هزار هکتار و آفات و امراض مختلف از جمله سن گندم در سطح ۲۱۳ هزار هکتار از دیگر علل افزایش تولید گندم بود.

شهبازی گفت: در سال‌های گذشته بهترین رتبه برای آذربایجان غربی در خرید گندم رتبه ششم بود که با افزایش تولید و خریدهای مطلوب، امسال به رتبه پنجم رسیده است.

به گفته وی، میزان خرید گندم در آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ هزار تُن، در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰ هزار تُن و در سال ۱۴۰۲ با افزایش چشمگیر در مقایسه به سنوات گذشته به ۶۸۲ هزار تُن افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در خصوص شروع کشت پاییزه گندم در سال زراعی جاری نیز گفت: امسال برنامه‌ریزی استان برای کشت گندم در ۳۹۳ هزار هکتار است که از این مقدار ۳۰۳ هزار هکتار در اراضی دیم و ۹۰ هزار هکتار نیز در اراضی آبی کشت می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر