پرداخت بیش از ۹ هزار میلیارد ریال مطالبات گندمکاران

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: ۷۵ درصد مطالبه گندمکاران این شهرستان شامل بیش از ۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۹ هزار میلیارد ریال مطالبات گندمکاران

به گزارش مملکت آنلاین، انور امینی‌خواه افزود: تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوکان خریداری شده و از مجموع مطالبه گندمکاران این شهرستان که بیش از ۹ هزار میلیارد ریال است، ۷۵ درصد آن تاکنون پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در ۶ مرکز شامل مرکز خرید قره‌کند، درویشان، رحیم خان، یکشوه، شهرک صنعتی و سیلوی ۷۰ هزار تُنی بوکان انجام می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی بوکان اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده، امسال ۱۴۰ هزار تُن گندم در این شهرستان برداشت شد که این شهرستان هم از نظر تولید و هم از نظر خرید تضمینی جایگاه نخست آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۶۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد و رکورد تولید این محصول توسط کشاورزان که مربوط به دهه ۷۰ و تولید ۱۱۰ هزار تُن بود، شکسته شد.

امینی‌خواه با اشاره به مبارزه با آفت سن و علف هرز در مزارع این شهرستان گفت: امسال در مجموع ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان علیه آفت سن مادر، ۲۰ هزار هکتار علیه پوره سن و ۴۰ هزار هکتار به منظور حذف علف هرز سمپاشی شد.

وی اظهار کرد: طی سال جاری برای نخستین بار در مزارع این شهرستان با استفاده از ۲ دستگاه پهباد چهار و ۲ لیتری کار مبارزه با انواع آفت در بخشی از مزار گندم این شهرستان انجام شد.

وی ادامه داد: سال زراعی گذشته در مجموع بیش از ۷۰ هزار هکتار از مزارع بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد و بیش از ۱۲۰ هزار تُن گندم نیز برداشت و از این مقدار بیش از ۶۳ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مراکز خرید این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر