رکورد ۲۰ ساله خرید تضمینی گندم در سردشت شکست

رییس اداره تعاون روستایی سردشت گفت: تاکنون هفت هزار و ۳۵۰ تُن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری کرده ایم که با این رقم، رکورد ۲۰ ساله خرید تضمینی گندم در این شهرستان شکسته شد.

رکورد ۲۰ ساله خرید تضمینی گندم در سردشت شکست

به گزارش مملکت آنلاین، اسماعیل پیروتی اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح جهش تولید در دیم‌زارها و افزایش مصرف بذر اصلاح شده، میزان تولید و خرید گندم افزایش یافته و مقدار گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته ۳۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان راه‌اندازی شده است، افزود: در شرکت تعاونی روستایی ربط پنج هزار و ۲۷۰ تُن و در شرکت تعاونی روستایی نلاس ۲ هزار و ۸۰ تُن گندم خریداری شده است.

رییس اداره تعاون روستایی سردشت اضافه کرد: امسال در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار هکتار گندم کشت شده که از این مقدار، ۲ هزار هکتار به صورت آبی و هشت هزار هکتار به صورت دیم بوده و برداشت آن به ۲ صورت سنتی و مکانیزه انجام می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه برخی کشاورزان پس از برداشت محصول، اقدام به آتش زدن کاه و بقایای گیاهی آن می‌کنند، تاکید کرد: آتش زدن عمدی مزارع پس از برداشت محصول ممنوع بوده و این اقدام باعث از بین رفتن ذخایر خاک و موجودات دیگری می‌شود که برای تغذیه خاک مفید هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر