روابط و مبادلات استان‌های مرز ایران و اقلیم کردستان توسعه می‌یابد

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: روابط و مبادلات استان‌های مرز ایران و اقلیم کردستان توسعه می‌یابد.

روابط و مبادلات استان‌های مرز ایران و اقلیم کردستان توسعه می‌یابد

به گزارش مملکت آنلاین، کنفرانس مطبوعاتی نشست هم‌مرز بین استانداران استان‌های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق در هتل آنای ارومیه برگزار شد.

توافقاتی خوبی بین طرفین انجام گرفت

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام گرفتن توافقات مورد قبول در گفت و گوهای روز پنج‌شنبه دو طرف اظهار کرد: برگزاری این نشست که اولین نشست دو طرف بود با هدف توسعه روابط دوجانبه با رویکرد اقتصادی انجام گرفت.

وی به برخی توافقات انجام گرفته در نشست‌های طرفین اشاره کرد و افزود:  توسعه بازارچه‌های مرزی، ۲۴ ساعته کردن فعالیت مرزها، بالا بردن سطح رویه های گمرکی و ریل گذاری برای اجرای برنامه‌ها و همچنین بالا بردن ظرفیت فعالیت مرزها برای عبور و مرور زائرین اربعین از مهمترین توافقات طرفین در نشست‌های دو و چند جانبه روز /پنج‌شنبه/ بود.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امروز به توافق نهایی با استانداران اقلیم کردستان عراق رسیدیم تا موضوع تردد زائران کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، منطقه نخجوان و منطقه قفقاز از تمرچین با امنیت کامل صورت گیرد.

معتمدیان خاطر نشان کرد: با عزم جدی دو طرف شاهد افزایش مبادلات تجاری و توسعه روابط دوجانبه بین آذربایجان‌غربی و اقلیم کردستان عراق خواهیم بود و شاهد اجرایی شدن بخش‌هایی از تفاهم‌نامه امضا شده در نشست‌های قبلی با طرف عراقی بوده‌ایم.

آماده افزایش زائران عبوری از مرز هستیم

امید عبدالرحمان خوشناو  استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق در بخش‌هایی از صحبت‌هایش در نشست مطبوعاتی گفت: سال گذشته شاهد عبور و مرور نزدیک به ۷۰ هزار نفر بودیم که امسال پیش‌بینی افزایش این تعداد به ۵۰۰ هزار زائر هستیم.

انتهای پیام/

خبرنگار: سینا پسران افشاریان

ارسال نظر