مراودات بین استان‌های هم مرز با اقلیم کردستان عراق، رابطه‌ای برد - برد است

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌غربی و نماینده ارومیه در مجلس گفت: ارتباط و مراودات بین استان‌های هم مرز با اقلیم کردستان عراق، رابطه‌ای برد - برد است.

مراودات بین استان‌های هم مرز با اقلیم کردستان عراق، رابطه‌ای برد - برد است

به گزارش مملکت آنلاین، روح‌الله حضرت‌پور در نخستین نشست استانداران هم‌مرز جمهوری اسلامی و اقلیم کردستان عراق در ارومیه اظهار کرد: به همت استاندار آذربایجان‌غربی امروز دیپلماسی مرزی در این استان فعال شده است که این موضوع نه تنها بر تبادلات مرزی و توسعه اقتصادی طرفین مرزی منجر می‌شود، بلکه معیشت مرزنشینان که عموما از مرکز دور بوده و از عمده خدمات دولتی محروم‌اند، بهبود می‌بخشد.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته توافقات و تفاهمات خوبی بین استان‌های هم‌مرز ایران و اقلیم کردستان عراق صورت گرفته است، افزود: اعتقاد داریم باید بیشتر از قبل بر اجرای این توافقات و تفاهمات همت گذاشته شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق یک ارتباط دیرینه است و مردم آن اقلیم هنواره مورد حمایت ایران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در روزهای سخت و ناامنی‌های اقلیم کردستان عراق، سردار سلیمانی با رشادت‌های‌اش، اهالی این منطقه را از شر جرثومه‌های داعش رهانید و جا دارد که از ایشان در این نشست یادی کنیم.

وی ادامه داد: ارتباط و مراودات بین استان‌های هم مرز با اقلیم کردستان عراق، رابطه‌ای برد - برد است.

حضرت‌پور همچنین با اشاره به لزوم توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران با اقلیم کردستان عراق، گفت: اقلیم کردستان یک ظرفیت ویژه برای ماست تا با تسهیل روابط با آن، بتوانیم از طریق مرز زمینی، با سوریه نیز در ارتباط باشیم.

وی افزود: ارتباط دو طرف باید در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری افزایش پیدا کند تا اهالی استان‌های هم مرز از منافع آن بهره‌مند گردند.

 حضرت پور افزود: آماده ایجاد ‌کارخانه‌های صنایع تبدیلی و نمایشگاه‌های مشترک در اقلیم کردستان عراق هستیم.

انتهای پیام/

خبرنگار: سینا پسران افشاریان

ارسال نظر