خریداری ۲۴۷ تن کلزا از کشاورزان شهرستان ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: تاکنون ۲۴۷ تن محصول از ۱۷۳ هکتار مزارع کلزای این شهرستان برداشت و توسط مرکز خرید تضمینی از کشاورزان ساروی خریداری شد.

خریداری ۲۴۷ تن کلزا از کشاورزان شهرستان ساری

به گزارش مملکت آنلاین، به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به نخستین برداشت کلزا در دهه دوم اردیبهشت ماه امسال در اراضی زراعی شهرستان ساری، اظهار کرد: طبق اعلام جهاد کشاورزی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران، خرید تضمینی کلزا امسال با قیمت مصوب برای هر کیلو دانه روغنی با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت است و مراکز خرید به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۱۰ درصد و افت ناخالص بالای دو درصد، از وزن محصول کلزای تحویلی کسر و بهای آن را محاسبه و پرداخت می کنند.

وی با اشاره به اینکه زراعت دانه‌های روغنی در جهان با ‌توجه به افزایش جمعیت، توسعۀ شهرنشینی و بالارفتن سرانۀ مصرف روغن‌های نباتی گسترش چشم‌گیری داشته‌ است، گفت: کلزا محصول استراتژیک و ماده اولیه تولید روغن خوراکی بوده و روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول کیفیت بالایی دارد و دانه آن حاوی ۴۰ تا ۴۵ درصد روغن و ۲۵ تا ۳۵ درصد پروتئین است.

علوی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۱۳۴ هکتار اراضی زراعی این شهرستان کلزا کشت شد، گفت: برداشت زود هنگام و وجود علف هرز از عوامل تاثیرگذار در میزان افت محصول در زمان خرید است.

انتهای پیام/

ارسال نظر