افتتاح فرودگاه شهدای گناباد بعد از ۲۰ سال

همزمان با دهه کرامت، فرودگاه شهدا گناباد به عنوان سومین فرودگاه خراسان رضوی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

افتتاح فرودگاه شهدای گناباد بعد از ۲۰ سال

به گزارش مملکت آنلاین، فرودگاه شهدای گمنام صبح پنج‌شنبه چهارم خرداد ۱۴۰۲ با به زمین نشستن هواپیمای حامل رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

فرودگاه شهدای گناباد با وسعت ۳۸۰ هکتار با دو هزار و ۷۰۰ متر باند دارای عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و پس از راه‌اندازی، سومین فرودگاه خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار خواهد بود.

پروژه فرودگاه شهدای گناباد که از حدود ۳۰ سال قبل آغاز شده است تا سال ۱۳۹۰ تحت مالکیت وزارت کشور بود و پس از واگذاری به شرکت فرودگاه‌ها در ۱۲ سال گذشته تحت عملیات احداث سطوح پروازی، ترمینال و سایر اماکن فرودگاهی قرار گرفت.

فرودگاه شهدا گناباد با هزینه‌ای بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده است.

با راه اندازی فرودگاه گناباد علاوه بر مردم این شهرستان، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان‌های بجستان، رشتخوار، مه‌ولات، خواف در خراسان رضوی و نیز شهرستان‌های فردوس، سرایان، خضری و قائن در شمال استان خراسان جنوبی نیز از ظرفیت این فرودگاه برخوردار می‌شوند.

یادآور می‌شود در مراسم افتتاح فرودگاه شهدای گناباد، سرکنسول‌های عراق، افغانستان و پاکستان، حمیدرضا سیدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد محمدی بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، استاندار خراسان رضوی، جمعی از فرمانداران و ائمه جمعه و قشرهای مختلف مردم حضور دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر