اعزام نخستین گروه از عوامل اجرایی مراسم حج تمتع

نخستین گروه از عوامل اجرایی مراسم حج تمتع امسال (یکشنبه شب) با بدرقه رئیس سازمان حج و زیارت از ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران به سوی مدینه منوره پرواز کردند.

اعزام نخستین گروه از عوامل اجرایی مراسم حج تمتع

به گزارش مملکت آنلاین، نخستین گروه از عوامل اجرایی مراسم حج تمتع امسال  به تعداد بیش از ۲۴۰ نفر شامل اعضای ستادی سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، گروهی از عوامل مجموعه هتل‌های حجاج ایران، کارکنان آشپزخانه‌های مرکزی زائران ایرانی در مکه و مدینه و کارکنان مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هستند که با بدرقه سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، معاونان و مدیران این سازمان راهی مدینه منوره شدند.

بر اساس این گزارش، این گروه قرار است هتل‌های محل استقرار حجاج ایرانی را تحویل گرفته و مقدمات لازم برای استقرار آنان را در شهر‌های مدینه منوره و مکه مکرمه آماده کنند.

دومین گروه از عوامل ایرانی برگزاری حج امسال قرار است دو روز دیگر تهران را به مقصد عربستان سعودی ترک کنند.

پس از آن، نخستین گروه از زائران ایرانی روز چهارشنبه این هفته – سوم خرداد- بطور رسمی راهی مدینه منوره خواهند شد.

طبق برنامه پیش بینی شده، پرواز‌های حجاج ایرانی از ۲۱ ایستگاه پروازی در شهر‌های مختلف با شرکت هواپیمایی ایران ایر ، انجام خواهد شد.

امسال قرار است ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی برای انجام حج تمتع راهی سرزمین وحی شوند.

مسئولان ایرانی برگزاری حج تمتع ۱۴۰۲ ابراز امیدواری می‌کنند که شاهد برگزاری مراسمی امن و آرام در سال جاری برای زائران ایرانی و دیگر کشور‌های مسلمان باشند.

بنا به گزارشها، نخستین گروه از حجاج خارجی هم یکشنبه بطور رسمی از پاکستان وارد عربستان شدند تا عملیات انتقال زائران حج تمتع امسال بطور رسمی در جهان اسلام آغاز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر