تولید عسل در استان لرستان، ۱۲ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش ۱۲ درصدی تولید عسل در این استان خبر داد.

تولید عسل در استان لرستان، ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش مملکت آنلاین، سید عماد شاهرخی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زنبور عسل در تولید عسل و هم در گرده افشانی بسیار مؤثر است و یک سوم غذاهای بشری را شکل می‌دهد.

وی افزود: زنبور عسل نقش بسیار مهمی در گرده افشانی و هم در باروری دارد، که در کشورهای توسعه یافته در باغات ۱۰۰ درصد میوه دار آنها را مستقر می‌کنند تا در گرد افشانی گیاهان نقش اساسی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: طبق آمار و اطلاعات سهم استان لرستان در تولید عسل در سطح کشوری قریب به سه و نیم درصد است و رتبه نهم کشوری هستیم.

شاهرخی، افزود: نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ درصد افزایش تولید در عسل داشته ایم و امیدواریم با فرآوری و استفاده از گرده‌های گل و برند سازی بتوانیم به این صنعت بسیار مهم کمک کنیم.

وی گفت: میزان تولید عسل استان در سال سه هزار و ۸۰۰ تن است و با چهار هزار و ۲۰۰ کلونی جایگاه نهم کشوری هستیم، این در حالیست سال گذشته رتبه یازدهم بودیم و به همین منظور توسعه صنعت عسل جزو اولویت‌های ما است که آن را باید تقویت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ تن شکر بین زنبورداران توزیع کردیم و چندین کلاس‌های آموزشی و توجیهی داشته‌ایم و اگر تبصره ۱۶ تسهیلات ابلاغ شود به لحاظ اعتباری و به تولیدکنندگان این صنعت کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر