بستنی ۶۲۰۰ یورویی گرانترین در جهان لقب گرفت

ژاپنی‌ها بستنی ۶۲۰۰ یورویی تولید کردند تا گران‌ترین بستنی جهان لقب بگیرد.

بستنی ۶۲۰۰ یورویی گرانترین در جهان لقب گرفت

به گزارش مملکت آنلاین، یک بستنی ژاپنی که با مواد اولیه اروپایی درست شده است، در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان «گران‌ترین بستنی جهان» ثبت شد.

این خوراکی لذیذ در ژاپنی «Byakuya» به معنای «خورشید نیمه‌شب» نامیده می‌شود و بهای آن حتی بیشتر از میانگین هزینۀ یک تعطیلات خانوادگی است. برای این بستنی قیمت خیره‌کننده ۸۷۳۴۰۰ ین ژاپن معادل ۶۲۰۰ یورو تعیین شده است.

دلیل قیمت بسیار گران آن، مواد منحصربفرد و کمیابی است که از معتبرترین مراکز اروپایی تهیه شده است؛ از جمله طعم‌های ویژه بستنی از ایتالیا همچون طعم پنیر Parmigiano Reggiano و ترافل سفید کمیابی که از منطقه آلبا در این کشور به دست می‌آید و هر کیلوگرم آن ۱۳۸۰۰ یورو قیمت دارد.

این دسر یخ زدۀ مجلل، همچنین شامل ورقه‌هایی از طلای خوراکی است.

این بستنی گرانقیمت محصول برند «سلاتو» است. این شرکت برای تهیۀ این بستنی که ترکیبی از طعم‌های اروپایی و ژاپنی در آن یافت می‌شود، با یک سرآشپز معروف به نام یامادا تادایوشی از رستوران «ریوی» اوزاکا که برای غذاهای ترکیبی خلاقانه‌اش معروف است، همکاری کرد.

شرکت «سلاتو» همچنین اعلام کرد که «بیش از ۱.۵ سال طول کشید تا این بستنی را تهیه کردیم؛ آنهم با آزمون‌ و خطاهای زیاد برای بدست آوردن طعم مناسب. دستیابی به رکورد جهانی گینس نشان داد که این تلاش ارزشش را داشته است».

شرکت «سلاتو» در حال برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات ترکیبی جدید دیگری از ترکیبات لوکس مانند شامپاین و خاویار است. اگر می‌خواهید این خوراکی‌ها را امتحان کنید، بهتر است پس‌انداز کنید!

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر