پروانه احداث ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر صادر شده است

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور هدف‌گذاری شده است، گفت: در این رابطه ۲۵۰۰ مگاوات پروانه صادر شده است.

پروانه احداث ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر صادر شده است

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از پاون، محمود کمانی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چالش‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر که در استان مرکزی برگزار شد، افزود: وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و هم‌اکنون در برخی از کشور‌های دنیا حدود ۸۳ درصد از انرژی مصرفی تجدیدپذیر است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه راندمان پنل‌ها در بازار به ۲۴ درصد و در حوزه پژوهشی به ۳۶ درصد رسیده است، افزود: توربین‌های بادی با ظرفیت ۱۰ مگاوات در کشور‌های پیشرفته دنیا به راحتی برق یک شهر را می‌تواند تامین کند.

کمانی بیان کرد: نسل جدید نیروگاه‌های خورشیدی حرارتی از طریق گرما و حرارت تولید انرژی برق می‌کند و حتی تولید برق از طریق زباله و جزر و مد صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: مصرف برق در کشور سالانه ۴ درصد رشد دارد که این رقم با افزایش نرخ رشد اقتصادی در کشور بیشتر هم می‌شود و ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را نشان می‌دهد.

کمانی، مشکلات و هزینه‌های بالای تامین گاز نیروگاه‌های فسیلی و مسایل زیست محیطی و هزینه ارزان قیمت انرژی‌های تجدیدپذیر را ضرورتی برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید انرژی‌های خورشیدی و بادی دانست و گفت: وزارت نیرو مشوق‌ها و تسهیلات قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با تعویض موتور قدیمی ۲۰ میلیون کولر آبی فرسوده می‌توان معادل پنج هزار مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در ادامه این نشست گفت: هدف از برگزاری این همایش بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چالش‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

محمود محمودی با بیان اینکه نزدیک ۵۴.۲ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در استان وجود دارد، افزود: از این میزان ۱۶.۲ مگاوات نیروگاه برق آبی، ۳۳.۳ مگاوات نیروگاه گازی و ۴.۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی است.

وی بیان کرد: ۳۳ نقطه برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی روستایی با ظرفیت ۸۷ مگاوات و ۱۵ نقطه اولویت‌دار جهت صدور مولد مقیاس کوچک با ظرفیت ۴۹ مگاوات در استان مرکزی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر