احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا تابستان سال آینده

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) گفت: این نیروگاه‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی از مدتی قبل آغاز شده است.

به گزارش مملکت آنلاین، جعفر محمدنژاد در گفتگو با شبکه خبر گفت: احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر از طریق بخش خصوصی از قبل شروع شده و تقریبا ۲۵۰ مگاوات از این نیروگاه‌ها در حال احداث است و پیش بینی ما این است که تا شروع پیک تابستان آینده به بهره برداری می‌رسند.
محمدنژاد گفت: ۲۵۰ مگاوات دیگر هم بر اساس تعاملاتی که اخیرا با یکسری سرمایه گذار شده با مدل مالی متفاوت احداث خواهد شد.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: کمی بیش از ۹۱۰ مگاوات از برق کشور توسط نیروگاه‌های تجدید پذیر تامین می‌شود.
وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بر اساس میزان تابش خوب خورشیدی در کشور ما بیش از ۶۰ هزار مگاوات امکان احداث نیروگاه خورشیدی داریم.
محمدنژاد افزود: به لحاظ پتانسیل بادی هم بیش از ۴۰ هزار مگاوات امکان تولید برق در کشور وجود دارد.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: خوشبختانه در پی فراخوان برای ۱۰ هزار مگاوات، بیش از ۸۵ هزار مگاوات اعلام آمادگی دریافت کرده ایم که در حال جمع بندی آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر