امسال، برای پوشش فیبرنوری برای ۱۰ میلیون خانوار هدف‌گذاری کرده‌ایم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشریح اهداف و اقدامات دولت سیزدهم درمورد فناوری فیبر نوری گفت: هدف گذاری این است که امسال بتوانیم بین ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار بدهیم.

امسال، برای پوشش فیبرنوری برای ۱۰ میلیون خانوار هدف‌گذاری کرده‌ایم

به گزارش مملکت آنلاین، عیسی زارع‌پور دوشنبه شب در گفت وگوی خبری افزود: مصرف انرژی فناوری مبتنی بر فیبر نوری بسیار بسیار کمتر از فناوری های همراه است؛ برای مثال فورجی یا تری جی حدود سه وات انرژی مصرف می کنند. این در حالیست که نسخه های جدید وای فای در حد ملی وات انرژی مصرف می‌کنند. فناوری فیب نوری از هر نظر رو به جلو و متعلق به آینده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: کار بسیار سختی در پیش داریم و باید همه کوچه ها و خیابان ها کنده‌کاری شود. همه باید مانند زمانی که در دهه ۷۰ نهضت گازکشی در کشور اتفاق افتاد دست به دست هم دهند تا این کار محقق شود. در شهرهایی که کار شروع شده فرمانداران، استانداران شهرداران و مسئولین محلی همه دست به دست هم داده‌اند و همکاری خوبی وجود دارد.

زارع پور با بیان اینکه با این اقدام کشور برای ۳ یا ۴ دهه آینده بیمه خواهد شد، گفت: در شهرهای مختلف در حال حاضر شبانه روزی تلاش می‌ شود و با روش‌های نوین و با استفاده از دستگاه های حفاری جدیدی که وارد شده و بعضی از آنها هم در داخل کشور ساخته شده کنده‌کاری‌ها در حال انجام است. اما خرابی‌ها در حد ۱۰ و در بعضی موارد سه سانتیمتر است.

وزیر ارتباطات افزود: اول که اعلام کردیم خیلی ها گفتند که قابل انجام نیست، اما در عمل دولت اقداماتی انجام داد و مقدمات کار را فراهم کرده‌ایم. امسال سال بزرگی برای این پروژه است. هدف گذاری ما این است که امسال بتوانیم بین ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار بدهیم.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۲.۷ میلیون جمعیت کشور تحت پوشش هستند و هفته بعد در روز جهانی ارتباطات با حضور ریاست محترم جمهور از فاز اول، که سه میلیون خانوار در استان ها محل اجرا تحت پوشش قرار می گیرند، رونمایی خواهیم کرد و در چندین شهر خدمت رسانی به مردم در این قالب را آغاز خواهیم کرد. اکنون در شهرهایی که اسامی آنها اعلام خواهد شد، هر کسی بخواهد خدمات را دریافت کند بلافاصله اپراتور می‌تواند آن را برای او فراهم کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سیستم فیبر نوری پایدارتر و نوسانات کمتری دارد، گفت: میانگین سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۱ مگابیت است اما اکنون در شهرهایی که فیبرنوری راه‌اندازی شده، اینترنتی که به مشترکان دادیم تا ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر