وزیر ارتباطات: سایت دسترسی برنامه‌نویسان‌ به سایت‌های تحریمی راه‌اندازی شد

وزیر ارتباطات گفت: سایت ۴۰۳ با هدف تسهیل دسترسی برنامه‌نویسان به سرویس‌های مورد نیازشان آغاز به کار کرد..

وزیر ارتباطات: سایت دسترسی برنامه‌نویسان‌ به سایت‌های تحریمی راه‌اندازی شد

به گزارش مملکت آنلاین، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، امروز ۱۹ بهمن ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی و آغاز فعالیت سرویسی برای دور زدن تحریم‌های مربوط به برخی سرویس‌های بین‌المللی خبر داد. این سرویس به برنامه‌نویسان کمک خواهد کرد که بدون نیاز به استفاده از VPN به سرویس‌های مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

اوایل دی ماه وزیر ارتباطات وعده داده بود که ابزار دور زدن تحریم‌ها در اختیار برنامه‌نویس‌ها قرار می‌گیرد و حالا این سرویس در سایت ۴۰۳ در دسترس کاربران قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات درباره نیاز برخی اقشار از جمله برنامه‌نویسان به این سرویس گفت: هزار سایت و سرویس مردم ما را تحریم و فیلتر کرده‌‎اند. بسیاری از این ابزار و سرویس‌ها مورد نیاز برنامه‌نویسان، محققین و دانش‌پژوهان است. این افراد در شرایط فعلی برای دسترسی به این‌ سرویس‌ها از فیلترشکن استفاده می‌کنند که هم امنیت سامانه‌هایشان را به خطر می‌اندازد و هم سرعت دسترسی را کند می‌کند.

به گفته زارع‌پور این سرویس با حداکثر سرعت امکان دسترسی به سایت‌های تحریم‌شده از خارج از کشور را فراهم می‌کند: از امروز با کمک بخش خصوصی و نخبگان سرویسی راه‌اندازی شده که امکان دسترسی به تمام این سایت‌ها را با حداکثر سرعت برای اقشاری که از آن‌ها استفاده می‌کنند، فراهم کرده است. این سایت به آدرس 403.online از همین الان در دسترس قرار دارد.

او علت نام‌گذاری این سرویس به ۴۰۳ را نیز این طور توضیح داد: وقتی کاربران می‌خواهند به سایت‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند وارد شوند، خطای ۴۰۳ می‌دهد و به همین خاطر هم این نام برای این سرویس انتخاب شده است.

محدودیت‌های اعمال‌شده برای اینترنت در پنج ماه اخیر، مخصوصا کندی سرعت و از دسترس خارج شدن VPNها به مشکل تحریم از سوی سرویس‌های بین‌المللی اضافه شد و کار را برای برنامه‌نویس‌ها دشوارتر از پیش کرده بود. حالا وزارت ارتباطات با هدف تسهیل کار این گروه این سرویس جدید را راه‌اندازی کرده است.

زارع‌پور همچنین از امکان استفاده از دو پیام‌رسان داخلی با شماره‌های غیر ایرانی خبر داد و گفت: دو پیام‌رسان داخلی امکان استفاده توسط کاربران خارج از کشور را دارند. یعنی با شماره‌های خارجی هم امکان فعال‌سازی هست. این قابلیت پیش از این وجود نداشته است.

او درباره حمایت همه‌جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیام‌رسان‌های بومی نیز این طور توضیح داد: تمام ظرفیت‌های وزارت ارتباطات را برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی وارد کار کردیم و هر نیازی اعم از سخت‌افزار و پهنای باند توسط وزارت ارتباطات برای پیام‌رسان‌های داخلی تامین می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان این که پیام‌رسان‌های داخلی هم‌اکنون می‌توانند نیاز میلیون‌ها کاربر ایرانی را برطرف کنند و امکانات بسیار خوبی دارند، اضافه کرد: باید حمایت رسانه‌ای برای پیام‌رسان‌های داخلی انجام شود تا مردم از قابلیت‌های این سکوهای بومی مطلع بشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر