یک میلیاردر چینی در آمریکا بازداشت شد

آمریکا یک میلیاردر چینی و از افراد نزدیک به حلقه یاران دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده را به اتهام کلاهبرداری یک میلیارد دلاری از طریق انجام فعالیت‌هایی ضد دولت چین، بازداشت کرد.

یک میلیاردر چینی در آمریکا بازداشت شد

به گزارش مملکت آنلاین، وزارت دادگستری آمریکا چهارشنبه با اعلام بازداشت «گو ونگویی» در نیویورک گفت که وی و همدست فراری‌اش به نام «جه کین مینگ» با دزدیدن پول افرادی که در طرح‌های سرمایه‌گذاری شرکت کرده بودند، برای خود لوازم لوکس از جمله یک قایق تفریحی، یک عمارت ۴۶۴۵ متر مربعی و یک خودروی فراری ۳.۸ میلیون دلاری خریداری کرده بودند.

این کلاهبرداری زمانی رخ داد که گو ونگویی پس از مواجهه با اتهام کلاهبرداری و فساد در سال ۲۰۱۴ از چین فرار کرد اما به انتقاد از فساد مالی در دولت چین روی آورد.

او همچنین چهار سال بعد هنگ کنگ را به پولشویی میلیون‌ها دلار متهم کرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که گو از موقعیت خود بعنوان منتقد شی جینپینگ رئیس جمهوری چین برای جلب جمعیت گسترده‌ای از دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

گو هوادارانش را تشویق می‌کرد تا در کسب و کارهای او از جمله گروه رسانه‌ای GTV که زمانی استیو بنن مشاور پیشین ترامپ مدیرش بود، کمک مالی کرده یا در آنها سرمایه‌گذاری کنند.

گو همچین از مسیرهای دیگری همچون تشویق هواداران به سرمایه‌گذاری در صرافی ارزهای دیجیتال هیمالیا میلیون دلار دیگر جذب کرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که گو و همدستش جه از این مبالغ برای اهداف فردی از جمله خرید یک عمارت در نیوجرسی، قایق تفریحی، یک خودوروی بوگاتی شخصی‌سازی‌شده و دو تشک به ارزش هر کدام ۳۶ هزار دلار استفاده کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فرانسه

ارسال نظر