احتمال درگیری نظامی آمریکا و چین در سال ۲۰۲۵

یک ژنرال چهارستاره ارتش آمریکا پیش‌بینی کرده که آمریکا و چین در سال ۲۰۲۵ یک درگیری نظامی خواهند داشت. این ژنرال به همین منظور به زیردستانش دستورالعمل‌های خاصی برای شلیک و تیراندازی داده است.

احتمال درگیری نظامی آمریکا و چین در سال ۲۰۲۵

به گزارش مملکت آنلاین، مایک مینی‌هان، ژنرال چهارستاره نیروی هوایی آمریکا در پیامی خطاب به زیردستانش نوشته است: «امیدوارم من اشتباه کنم اما احساس من می‌گوید که ما در سال ۲۰۲۵ یک نبرد خواهیم داشت.»

استدلال او برای این پیش‌بینی این است که به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و نیز در تایوان در سال ۲۰۲۴، مقامات آمریکایی سرگرم برگزاری انتخابات هستند و شی‌جین پینگ رهبر چین از این فرصت استفاده کرده و علیه تایوان وارد عمل می‌شود.

ژنرال مینی‌هان این پیام را روز جمعه در یادداشتی به نیروهای تحت فرماندهی‌اش نوشته و شبکه NBC و واشنگتن پست آن را منتشر کرده‌اند. 

این پیام برای تمامی نیروهای موسوم به فرماندهی تحرکات هوایی (AMC) که مرکز آن در ایالت ایلینوی قرار دارد، ارسال شده است. 

مینی‌هان از این نیروها خواسته تا تاریخ ۲۸ فوریه (۹ اسفند) هر گونه پیشرفتی را که در آمادگی برای نبرد احتمالی با چین صورت گرفته است، گزارش کنند.

فرماندهی تحرکات هوایی شامل ۵۰ هزار سرباز و حدود ۵۰۰ هواپیماست که از آنها برای حمل و نقل و سوخت‌رسانی هوایی استفاده می‌‌شود.

بنا بر نوشته مینی‌هان سربازان فرماندهی تحرکات هوایی AMC بایستی در ماه فوریه آزمایش تیراندازی به یک هدف به فاصله ۷ متری داشته باشند و کاملا آگاه باشند که "کشتن بدون تاسف مهمترین چیز است و باید سربازان سر را  نشانه بگیرند!". 

علاوه بر این نیروها باید اطلاعات ضبط‌شده و نیز تماس‌های اضطراری‌شان را به روز کنند.

یک نماینده وزارت دفاع آمریکا صحت این یادداشت را تایید کرده اما گفته "بازتاب دهنده موضع این وزراتخانه درباره چین نیست".

نگرانی آمریکا درباره چین در درجه اول به حمله احتمالی این کشور به تایوان مربوط می‌شود. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اوایل ماه جاری گفته بود که در حال حاضر "رفتارهای بسیار تحریک‌آمیزی از سوی نیروهای نظامی چین" مشاهده می‌شود. او اما درباره وقوع یک حمله در آینده نزدیک ابراز تردید جدی کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر