محدودیت‌های جدید تردد در یزد همزمان با نوروز

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از اعمال محدودیت‌های تردد در بافت تاریخی یزد هم‌زمان با ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

محدودیت‌های جدید تردد در یزد همزمان با نوروز

به گزارش مملکت آنلاین، عبدالمجید شاکری شمسی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: یکی از مسائل مهم هرساله ما در نوروز رفع مشکل ترافیکی بافت به بهترین شیوه و تأمین پارکینگ موردنظر است که امسال نیز در این خصوص تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه هرگونه تردد خودرو در تمام معابر بافت تاریخی یزد در ایام نوروز ممنوع است، گفت: هفت ورودی بافت تاریخی یزد از سوی معتمدین محل و با همکاری پلیس راهور کنترل می‌شود و از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین از تردد هرگونه وسیله نقلیه اعم از گردشگری و افراد غیرساکن به بافت تاریخی جلوگیری می‌شود.

شاکری با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود تا هیچ‌گونه محدودیت و سختی برای تردد ساکنین و کسبه در بافت تاریخی ایجاد نشود، ادامه داد: به‌منظور تأمین پارکینگ خودرو‌ها نیز از ظرفیت حیاط برخی مدارس برای پارکینگ و استقرار خودرو‌ها در ایام نوروز استفاده می‌شود، همچنین کارخانه سعادت نساجان به عنوان پارکینگ اتوبوس‌های گردشگری در نظر گرفته‌شده است.

او در پایان با اشاره به بازگشایی ۲۴ مسجد در بافت تاریخی برای اقامه نماز جماعت، افزود: سرویس‌های بهداشتی آن‌ها نیز مورداستفاده گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر