یوونتوس در آستانه کسر ۱۵ امتیاز دیگر و سقوط به رده ماقبل آخر!

مشکلات متعدد در باشگاه یوونتوس این احتمال را ایجاد می‌کند که از این تیم ۱۵ امتیاز دیگر کم شود.

یوونتوس در آستانه کسر ۱۵ امتیاز دیگر و سقوط به رده ماقبل آخر!

به گزارش مملکت آنلاین، چهار روز پیش و بر اساس حکم صادره از سوی دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا، تیم فوتبال یوونتوس به دلیل آنچه تخلفات حسابداری و حساب‌سازی عنوان شده، به کسر ۱۵ امتیاز محکوم شد. در پی اعمال این محکومیت، بیانکونری از رده سوم به رده دهم جدول رده‌بندی سری آ سقوط کردند. باشگاه یوونتوس به دلیل نقل‌وانتقالات مشکوک با مقادیر بالا به منظور به دست آوردن سود سرمایه مورد بررسی و زیر ذره‌بین قرار گرفته بود. پس از شروع تحقیقات، آندره، آ آنیلی، رئیس و نیز معاونانش به همراه اعضای هیئت مدیره باشگاه از سمت خود استعفا کردند.

دادستانی تورین و بازرسان این پرونده بر این باورند که باشگاه یوونتوس گزارش‌های مالی خود را برای سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ جعل کرده است؛ از جمله مخفی کردن پرداختی‌هایش به برخی از بازیکنان. باشگاه یوونتوس در زمان پاندمی کرونا اعلام کرد که بازیکنانش تا چهار ماه دستمزد خود را خواهند بخشید، اما ظاهراً باشگاه حقوق سه ماه آن‌ها را پرداخت و قرارداد‌های خصوصی در این زمینه با آن‌ها امضا کرد. یکی از این موارد مربوط به توافق محرمانه یوونتوس و کریستیانو رونالدو است که البته ستاره پرتغالی این قرارداد را امضا نکرده است.

طبق گزارش نشریه کوریره دلو اسپورت، دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا درخواست کسر ۱۵ امتیاز دیگر از یوونتوس را خواهد داد. این درخواست مربوط به اتهام معاملات مخفیانه با بازیکنان در فصول ۲۰-۲۰۱۹ و ۲۱-۲۰۲۰ است. کسر ۱۵ امتیاز دیگر از بیانکونری باعث می‌شود امتیازات آن‌ها در جدول به ۸ برسد و به رده نوزدهم سقوط کنند.

باشگاه یوونتوس همچنین در خطر محرومیت حداقل یک‌ساله از شرکت در رقابت‌های اروپایی است. به گزارش نشریه لارپوبلیکا در صورتی که اتهامات نسبت داده شده به یوونتوس در خصوص سندسازی و اعلام ارقام واقعی پرداختی برای خرید بازیکنان جدید و حقوق آن‌ها اثبات شود، یوفا یووه را حداقل یک سال از شرکت در لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا محروم می‌کند و این مجازات زمانی اعمال خواهد شد که یووه سهمیه حضور در یکی از دو تورنمنت را کسب کرده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر