آلمان بالاخره تصمیم به ارسال تانک به اوکراین گرفت

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که پس از ماه‌ها بحث و گفت وگو اولاف شولتز، صدراعظم آلمان تصمیم گرفته است تا به اوکراین تانک ارسال کند.

آلمان بالاخره تصمیم به ارسال تانک به اوکراین گرفت

به گزارش مملکت آنلاین، رسانه‌های آلمانی به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که دولت آلمان تصمیم گرفته است تا یک گروه از تانک لئوپارد ۲ ای۶ را به اوکراین ارسال کند.

به گفته این رسانه‌ها این تانک‌ها در خدمت نیروهای دفاعی آلمان هستند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در واشنگتن در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در آینده نزدیک می‌توانید منتظر اخباری از آلمان در مورد تحویل تانک به اوکراین باشید.

وی تصریح کرد: ما ممکن است اظهارات جدیدی از متحدان خود در آلمان در خصوص ارسال تانک به اوکراین در ساعت‌ها و روزهای آینده بشنویم.

آمریکا و نمایندگان حدود ۵۰ کشور روز جمعه در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان نشستی برای بررسی این موضوع برگزار کردند اما نتوانستند موافقت آلمان را برای ارسال تانک‌هایش به اوکراین جلب کنند.

کشورهایی مانند لهستان که تانک‌های آلمانی را در اختیار دارند برای ارسال آن‌ها به اوکراین باید موافقت برلین را جلب کنند و آلمان ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین را مشروط به آن کرده است که آمریکا و سایر متحدان نیز تانک‌های خود را به کی‌یف ارسال کنند.

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر