افراطی‌های هلندی هم به قرآن کریم توهین کردند

ادوین واگنسولد رهبر هلندی گروه راست افراطی اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب (PEGIDA) روز دوشنبه یک نسخه از قرآن کریم کتاب مقدس اسلام را در هلند هتک حرمت کرد.

افراطی‌های هلندی هم به قرآن کریم توهین کردند

به گزارش مملکت آنلاین، این سرکرده ضداسلام روز دوشنبه ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و گفت که از شهر لاهه برای تخریب قرآن مجوز دریافت کرده است.

واگنسولد همچنین در پست جداگانه‌ای در حساب اینستاگرام نامه‌ای به امضای «یان ون زانن» شهردار لاهه نشان داده است که به او اجازه می‌دهد از اشیاء در اعتراض خود استفاده کند اما به دلیل امنیت عمومی از سوزاندن آن منع شده است.

تخریب یک نسخه از قرآن کریم تنها چند روز پس از حادثه سوزاندن این کتاب مقدس اسلام در سوئد در روز شنبه رخ می‌دهد که محکومیت و اعتراض در سراسر جهان اسلام را برانگیخت.

«راسموس پالودان» یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی روز شنبه یکم بهمن ماه در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند. او برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

این اقدام غیرانسانی شهروند اروپایی از سوی کشورهای مسلمان به شدت محکوم شد. مصر، کویت، ایران، امارات متحده عربی، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه و گروه انصارالله نسبت به این اقدام و تکرار آن بیانیه صادر کردند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرد و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: تی آر تی

ارسال نظر