رسالت مجمع ناشران آماده‌سازی زیست بوم قرآنی فضای‌ مجازی است

سعید مشهدی گفت: مجمع ناشران دیجیتال اسلامی آماده‌سازی زیست بوم قرآنی فضای مجازی را رسالت خود می‌داند.

رسالت مجمع ناشران آماده‌سازی زیست بوم قرآنی فضای‌ مجازی است

به گزارش مملکت آنلاین، سعید مشهدی دبیر مجمع ناشران دیجیتال اسلامی با بیان اینکه مجمع ناشران دیجیتال اسلامی مسیرهایی را برای ورود محتواها، فعالیت‌ها و تکنولوژی‌های جدید به عرصه‌های قرآنی فراهم کرده گفت: شبکه‌سازی زیست‌بوم قرآنی فضای مجازی پیش‌تر توسط مجمع ناشران اسلامی انجام شده است.

دبیر مجمع ناشران دیجیتال اسلامی با بیان این خبر افزود: کارشناسان و متخصصان با استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای حضور حوزه‌های هوش مصنوعی، حفظ قرآن، کودک در قرآن و سواد فضای مجازی برای کودکان و بزرگسالان با محوریت آیات قرآنی در زیست‌بوم قرآنی فضای مجازی، تلاش‌های ارزشمند و قابل تقدیری داشته‌اند.

وی حوزه تکنولوژی‌های نوین قرآنی را فضایی دانست که مؤسسات قرآنی دارای محتوا می‌توانند از آن‌ها برای تولیدات آینده‌شان الهام بگیرند.

مشهدی خاطرنشان کرد: اگر این مجموعه تکنولوژی‌ها در کنار محتوای از پیش تولید شده قرار بگیرند می‌توانند مسیر جدیدی را برای هر تولیدکننده محتوای قرآنی باز کنند.

دبیر مجمع ناشران دیجیتال اسلامی با توضیح اینکه این تکنولوژی‌ها نخستین بار امسال در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برای متخصصان ارائه شد استقبال از آن‌ها را فوق‌العاده عنوان کرد و گفت: ارائه این تکنولوژی‌ها در نمایشگاه امسال قرآن برای متخصصین بیشتر کارکرد شبکه‌سازی داشت و بازخوردی که از متخصصین گرفتیم کشف ظرفیت‌های خوب در نمایشگاه بود.

بنا بر این گزارش، «مجمع ناشران دیجیتال اسلامی» با مجوز مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی سال ۱۳۹۷ با حضور ناشران دیجیتال فعال در حوزه نشر معارف اسلامی تشکیل شد. «اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران»، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، الهام‌بخش فعالیت‌های این مجمع است.

انتهای پیام/

ارسال نظر