حل مشکل مشکل اسناد مالکین ساکنین شهرک امام رضا (ع) شهر نوده خاندوز پس از ۲۲ سال

پس از ۲۲ سال، مشکل اسناد مالکین ساکنین شهرک امام رضا (ع) شهر نوده خاندوز برطرف شد

حل مشکل مشکل اسناد مالکین ساکنین شهرک امام رضا (ع) شهر نوده خاندوز پس از ۲۲ سال

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان به مناسب گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و همزمان با سفر کاروان خدمت استانداری گلستان به شهر نوده خاندوز که با حضور زنگانه استاندار گلستان، معاونین استاندار، فرماندار آزادشهر، مدیران کل منابع طبیعی و بنیاد مستضعفان و نیز مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد رضائیان مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان نوید حل مشکل اسناد مالکین شهرک امام رضا (ع) را داد و در همین راستا به صورت نمادین تحویل سند مالکیت به یکی از مالکین که پدر شهید معزز بودند انجام شد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت: مردم بسیاری از نقاط کشور در ارتباط با اسناد مالکیت خود، گرفتاری‌ها و مشکلاتی دارند؛ به این صورت که سالیان سال است که زمینی را در تصرف دارند و در آن ساخت‌وساز کرده‌اند، اما هنوز سند مالکیت آن را ندارند؛ این موضوع می‌تواند برای آن‌ها گرفتاری‌هایی را ایجاد کند و آن‌ها را از مزایایی محروم سازد.

 با اجرای طرح کوچ از جنگل در حدود ۲۲ سال قبل ساکنین روستاهای بن قلعه و سررودبار به محل جدید در شهرک امام رضا (ع) شهر نوده خاندوز از توابع شهرستان آزادشهر منتقل شده بودند و با توجه به وجود سابقه ملی بودن اراضی تحویلی در طی این سال ها موضوع تفکیک و انتقال املاک بلاتکلیف مانده بود.

در اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه و تاکیدات رضائیان مدیرکل ثبت اسناد و املاک مبنی بر حل مشکل اسناد مالکیت شهرک امام رضا (ع) شهر نوده خاندوز این موضوع در دستور ادارات ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری آزادشهر قرار گرفت و در نتیجه اسناد مالکیت تفکیکی به نام منابع طبیعی صادر، سپس به صورت رسمی در دفترخانه به مالکین انتقال و سند مالکیت تکبرگی صادر شد.

در ادامه ۵ فقره سند مالکیت در راستای الطاف مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر واگذاری رایگان املاک به اقشار محروم و کم برخوردار حسب همکاری مشترک بین سازمان ثبت اسناد و املاک، بنیاد اموال و املاک علوی و بنیاد مسکن به صورت نمادین تحویل گردید.

همچنین سند مالکیت محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن جوانان در فاضل آباد شهرستان آزادشهر به مساحت ۳ هکتار، صادره بنام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان تحویل اداره مربوطه گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظر