آغاز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در استان گلستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به آغاز خرید تضمینی دانه روغنی سویا از پیش‌بینی برداشت حدود ۱۳ هزار تُن دانه روغنی سویا در استان خبر داد.

آغاز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در استان گلستان

به گزارش مملکت آنلاین، علی‌اکبر مهقانی شامگاه شنبه، ۶ آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل برداشت سویا در مزارع گلستان اظهار کرد: امروز پنج مرکز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در این استان راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه مراکز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در شهرستان‌های گرگان، بندرگز، کردکوی و علی آبادکتول احداث شده است، بیان کرد: در صورت نیاز، تعداد مراکز خرید تضمینی سویا در روزهای بعدی بیشتر خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه محصول سویا را در مراکز خرید به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۳۳ هزار تومان خریداری می‌کنند، گفت: امسال بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زیر کشت سویا رفته بود.

مهقانی حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش تولید دانه روغنی در کشور و افزایش خوداتکایی به تولید داخلی این محصول را از اهداف مهم خرید تضمینی دانه‌های روغنی عنوان کرد.

این مقام مسئول با توضیح اینکه کشت سویا در استان گلستان به صورت بهاره و بعد از برداشت گندم (خردادماه) و برداشت محصول نیز مهر تا دی ماه انجام می شود، افزود: سویا بیشترین میزان پروتئین را در بین دانه‌های روغنی دارد و بعد از روغن‌گیری، کنجاله آن بهترین غذا برای طیور است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از کشاورزان گلستانی خواست؛ به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کرده و از برداشت زودهنگام یا در زمانی که رطوبت محصول بالا بوده، خودداری کرده و با اطمینان از رطوبت استاندارد، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر